Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Πώς να γράψεις μια καλή ανάρτηση


από το http://www.bloggertips.gr

Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα θέμα που πιστεύω πως απασχολεί τους περισσότερους (αν όχι όλους τους) blogger και αυτό είναι η συγγραφή καλών άρθρων στα blog μας.

Θα περιγράψω δηλαδή τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προσθέσετε ποιότητα και ελκυστικότητα στα post σας, καθαρά υποκειμενικές απόψεις, που τίθονται στη διάθεσή σας για κριτική, αποδοχή ή απόρριψη, και γενικά για χαλαρή κουβεντούλα με εσάς μέσα από τα σχόλια.


Σύντομοι και ελκυστικοί τίτλοι


Το πρώτο με το οποίο θέλω να ξεκινήσω είναι οι επικεφαλίδες των αναρτήσεών σας. Η επικεφαλίδα της ανάρτησης (ή αλλιώς ο τίτλος της) είναι πολύ σημαντική για το αν θα προχωρήσει ο αναγνώστης στην ανάγνωση της ανάρτησης ή όχι. Η επικεφαλίδα πρέπει να αποτελεί ένα μικρό, έξυπνο κειμενάκι λίγων λέξεων, ελκυστικό, το οποίο θα "τραβήξει" το ενδιαφέρον του αναγνώστη ώστε να κάνει το πολυπόθητο "κλικ"!

Εικόνες


Πόσο εύκολο είναι για κάποιον να διαβάσει ένα κείμενο στο οποίο απουσιάζουν οι εικόνες σε σύγκριση με ένα κείμενο που περιέχει εικόνες; Οι εικόνες προσδίδουν στο κείμενο μια ζωντάνια η οποία το κάνει ευχάριστο στο μάτι του αναγνώστη και τον ενθαρρύνει να συνεχίσει την ανάγνωση. Ανάλογα με το μήκος της ανάρτησης χρησιμοποιείτε και τον κατάλληλο αριθμό εικόνων. Κινηθείτε κάπου στη μέση, μην αφήσετε τα άρθρα σας εντελώς "γυμνά" από φωτογραφίες, αλλά να μην προβείτε και σε υπερβολές!


Παράγραφοι


Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που κάνει κάθε ανάρτηση πιο ευανάγνωστη είναι η χρήση παραγράφων. Από μικροί έχουμε μάθει στο σχολείο πως "η παράγραφος είναι το αυτοτελές κείμενο που διαθέτει ενότητα νοηματικά και συνδέεται στενά με το συνολικό κείμενο". Η εικόνα ενός κατεβατού κειμένου αποθαρρύνει το μέσο χρήστη ο οποίος, αν κρίνω και από τον εαυτό μου, δε θα κάτσει να παιδευτεί, απλά θα πατήσει το κουμπάκι "Χ".


Φυσιολογικό μέγεθος γραμματοσειράς


Ναι, υπάρχει το ζουμ. Αλλά υπάρχουν άτομα που είτε δεν ξέρουν πως να το αλλάξουν είτε δε θα ασχοληθούν καν με το να το αλλάξουν και θα περάσουν στην επόμενη σελίδα. Τα κείμενά σας πρέπει να είναι "προσφέρονται" για διάβασμα, με την έννοια του ότι πρέπει να μην αποτελούνται από πολύ μικρή γραμματοσειρά, αλλά ούτε και από τεράστια γράμματα. Πρέπει για ακόμη μια φορά να βρείτε κάτι ενδιάμεσο, μια ενδιάμεσου μεγέθους γραμματοσειρά, καθαρή και ευανάγνωστη.


Χαιρετισμός - Φιλικό ύφος


Φροντίστε να μην είστε "ψυχροί" προς τους αναγνώστες σας. Καλό είναι να ξεκινάτε κάθε νέα σας ανάρτηση με κάποιο φιλικό χαιρετισμό, χειρονομία που θα κάνει τον αναγνώστη να νιώσει κάπως πιο "ζεστά" στη σελίδα σας και να περιηγηθεί μέσα σε αυτή με μεγαλύτερη άνεση.


Τεράστιες αναρτήσεις


Πρέπει να τις αποφύγετε
! Δε χρειάζεται να γράφετε τεράστιες αναρτήσεις. Όχι επειδή θα κουραστείτε, αλλά επειδή απλά είναι πολύ πιθανό να μη διαβαστούν ποτέ (ολόκληρες, τουλάχιστον)! Μπείτε στη θέση του αναγνώστη και αναρωτηθείτε αν θα καθόσασταν να διαβάσετε μια ανάρτηση-βιβλίο σχετικά με κάποιο θέμα. Αν εν πάση περιπτώσει έχετε τη διάθεση να μοιραστείτε τεράστιους όγκους πληροφοριών με το κοινό σας, μοιραστείτε τις σιγά-σιγά, χωρίζοντας το θέμα σας σε μικρότερες, πιο σύντομες αναρτήσεις. Αυτό βοηθάει γιατί 1) οι αναγνώστες βλέπουν πως το blog σας ανανεώνεται συχνά και 2) τα μικρά post είναι, όπως αναφέραμε προηγούμενα, πιο ελκυστικά.


Μην ξεφύγετε από το θέμα


Έχει τύχει πολλές φορές (και τη στιγμή που γράφω αυτό το κείμενο ακόμη το παλεύω) να παρασυρθώ από αυτό που θέλω πραγματικά να γράψω και να καταλήγω στο να γράφω... άλλα ντ 'άλλων! Προσπαθήστε να παραμένετε συγκεντρωμένοι στο θέμα για το οποίο θέλετε να γράψετε και να μην επηρεάζεστε από άλλα θέματα που μπορεί να σας κινήσουν το ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της συγγραφής. Ανοίξτε έναν επεξεργαστή κειμένου σε πλήρη οθόνη και παραμείνετε σε αυτόν μέχρι να τελειώσετε το κείμενό σας. Σε αντίθετη περίπτωση, οι αναγνώστες θα μπερδευτούν αφού θα διαβάσουν για δέκα ή περισσότερα πράγματα σε μία ανάρτηση και θα έχουν χάσει τελικά το νόημα. Το κυριότερο: Δεν τους έχετε περάσει το μήνυμα που θέλετε, άρα ο σκοπός της ανάρτησης προφανώς και απέτυχε.


Σύνδεσμοι (links)


Last but not least
όπως λένε και οι (φίλοι μας οι) Άγγλοι... Προσπαθήστε να κάνετε τα κείμενα που γράφετε να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους συνδέοντάς τα μεταξύ τους με συνδέσμους (links). Αυτό θα βοηθήσει τη σελίδα σας τόσο από άποψη επισκεψιμότητας, μιας που οι αναγνώστες θα μεταπηδούν από το ένα άρθρο στο άλλο, όσο και από άποψη SEO (προσαρμογή της σελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης). Για ακόμη μια φορά πρέπει όμως να προσέξουμε να μην το παρακάνουμε (θυμηθείτε πως πίσω από τον υπολογιστή είναι κάποιος άλλος άνθρωπος και όχι ένα ρομπότ).


http://www.bloggertips.gr/