Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Πλήρης οδηγός SEO για τα βασικά στοιχεία του. Τι μετράει για το Google

SEO η αν προτιμάτε search engine optimization, είναι η διαδικασία που προωθεί την ιστοσελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, Yahoo, Bing, κλπ.

Δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που μιλάμε για το συγκεκριμένο θέμα, σήμερα όμως θα δούμε μια αρκετά ενδιαφέρον παράμετρο, ποιά είναι αυτή;

 Είναι η ταξινόμηση των διαφόρων στοιχείων ανάλογα με την σημαντικότητα που παίζουν στο SEO.

Γνωρίζοντας λοιπόν που να εστιάσετε τις προσπάθειες σας για την καλύτερη προώθηση της ιστοσελίδας σας θα σας βοηθήσει τα μέγιστα τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και σε γνωστικό.
Για τους περισσότερους η λέξη SEO ίσως να ακούγεται ως αλχημικός όρος η παράφραση του CEO, η οτιδήποτε άλλο.

Βασικά το SEO είναι μια επιστήμη από μόνο του, δεν υπάρχουν σχολεία που το διδάσκουν απλά μαθαίνετε με διαρκή μελέτη.

Τι εννοώ με διαρκή μελέτη; Όποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με το SEO είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο πρέπει να είναι πάντοτε ενημερωμένος για τις τελευταίες αλλαγές.

Τέλος πάντων, ας τα αφήσουμε αυτά και ας περάσουμε στο "ψητό":

Για την καλύτερη κατανόηση των επιμέρων στοιχείων που αποτελούν το SEO ξεχώρισα 2 κατηγορίες οι οποίες είναι:
  1. Τα στοιχεία SEO που αφορούν άμεσα την ιστοσελίδα μας - on page SEO
  2. Τα στοιχεία SEO που αφορούν έμμεσα την ιστοσελίδα μας - off page SEO
Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ των δύο;

Όταν λέμε off page εννοούμε όλα εκείνα τα στοιχεία που αφορούν:
  • Αναγνώστες της ιστοσελίδας μας
  • Επισκέπτες της ιστοσελίδας μας
  • Ιδιοκτήτες άλλων ιστοσελίδων (που μπορεί να κάνουν link σε εμάς η το αντίθετο για παράδειγμα)
Δηλαδή με λίγα λόγια όλα εκείνα τα στοιχεία που δεν μπορούμε να επηρεάσουμε άμεσα τεχνικά εμείς.

Το κάθε στοιχείο SEO ανεξαρτήτου κατηγορίας έχει την δική του βαρύνουσα σημασία, άλλο περισσότερο και άλλο λιγότερο, προκειμένου λοιπόν να σας διευκολύνω η κάθε αναφορά τους θα έχει και μια βαθμολογία (* ** ***) 1 αστεράκι 2 και 3.

Τα στοιχεία που θεωρούνται πιο βασικά θα έχουν 3 αστεράκια και αυτά που θεωρούνται λιγότερα βασικά 1 αστεράκι. Τα στοιχεία που θεωρούνται αρνητική επιρροή θα έχουν κόκκινο αστεράκι.

On Page SEO: Αναφέρονται όλα τα στοιχεία που μπορούμε να επηρεάσουμε εμείς τα οποία με την σειρά τους χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
  1. Περιεχόμενο
  2. Δομή ιστοσελίδας
  3. Html
Περιεχόμενο:
  1. Ποιότητα *** - είναι καλογραμμένες οι σελίδες σας; με περιεχόμενο που διευκολύνει και δεν μπερδεύει τον χρήστη;
  2. Έρευνα *** - έχετε καθίσει να ψάξετε τις πιθανές λέξεις κλειδιά που μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες σας για να σας βρουν στο διαδίκτυο;
  3. Λέξεις ** - οι σελίδες σας χρησιμοποιούν πιθανές λέξεις και φράσεις για τις οποίες μπορεί να υπάρχει σχετικό ενδιαφέρον αναζήτησης στο διαδίκτυο;
  4. Διάδραση ** - οι χρήστες κάθονται στην σελίδα σας να διαβάσουν η να δουν; η μήπως έχετε αρκετά υψηλό bounce rate; δηλαδή πέραν της "σελίδας προσγείωσης" δεν πάνε πουθενά αλλού;
  5. Νέο Περιεχόμενο ** - αυτά που γράφετε μήπως τα "δανείζεστε" από άλλους; αν ναι σταματήστε το.
Αρνητικά στοιχεία για το περιεχόμενο:
  1. Μικρό περιεχόμενο ** - σελίδα με λιγότερο απο 300 λέξεις περιεχόμενο δεν νοείται ως σελίδα πλέον, αν και οι νέοι κανονισμοί θέλουν πάνω από 1200 λέξεις/σελίδα εσείς προσπαθήστε κάθε σελίδα να είναι πάνω απο 300.
  2. Διαφημίσεις * - από την μέση και πάνω της ιστοσελίδας σας γίνετε χαμός από διαφημίσεις; αν ναι τότε δεν είναι ότι καλύτερο.
Δομή ιστοσελίδας:
  1. Crawl *** - Είναι η ιστοσελίδα σου εύκολα προσβάσιμη από τα ρομποτάκια του Google (Googlebot) μήπως δεν έχεις robots.txt φάκελο; η μήπως έχεις και μπλοκάρει σημαντικά στοιχεία; σύμφωνα με τους νέους κανόνες όλες οι νέες ιστοσελίδες θα πρέπει να έχουν robots.txt με προκαθορισμένα σημεία μη πρόσβασης.
  2. Usability *** - είναι εύκολη η πλοήγηση στην ιστοσελίδα σας; μπορεί ο χρήστης να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει;
  3. Mobile *** -  η ιστοσελίδα σας είναι εύκολα προσβάσιμη απο κινητά τηλέφωνα και tablets; είναι ευκολόχρηστη; φορτώνει γρήγορα;
  4. Duplicate ** - μήπως έχετε θέματα με "διπλό περιεχόμενο"; για παράδειγμα οι παλιές εκδόσεις joomla είχαν πρόβλημα με το εικονίδιο της εκτύπωσης (δημιουργούσε αντίγραφο της σελίδας το οποίο μπορούσε να γίνει index από τα ρομποτάκια με αποτέλεσμα εαν είχατε 5 σελίδες στο site σας να φαίνεται ότι έχετε 500 με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο - αν υποθέσουμε φυσικά ότι είχαν κάνει κλικ 500 φόρες στο εικονίδιο για να εκτυπωθεί η σελίδα) αποτέλεσμα; το Google να θεωρεί spam το site με ότι επακόλουθο αυτό είχε.
  5. Speed ** - "Φορτώνει" γρήγορα η ιστοσελίδα σας; έχει να κάνει και με τον server αλλά και με την τεχνική βελτιστοποίηση (compress files, cdn, κλπ)
  6. URLs ** - είναι μικρά και περιέχουν σημαντικές λέξεις κλειδιά για το περιεχόμενο της σελίδας; αν όχι φροντίστε το.
  7. Sitemaps ** - Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στο να έχετε ένα χάρτη ιστότοπου σε  μορφή XML για να βοηθήσετε τα "ρομποτάκια" να βρουν πιο εύκολα τις σελίδες σας
  8. Robots.txt * - Ειδικά για νέες ιστοσελίδες είναι must, διότι το Google πλέον κατατάσει το crawling με βάση τις προτεραιότητες (τις δικές τους) και εάν μια ιστοσελίδα δεν πληρεί τα βασικά τότε πηγαίνει στο "τέλος της γραμμής προτεραιότητας" 


Αρνητικά στοιχεία για την δομή της ιστοσελίδας:
  1. Cloaking *** - Μήπως δείχνετε διαφορετικές σελίδες στα ρομπορτάκια από ότι στους ανθρώπους; αν ναι, αναθεωρήστε το ταχύτερο δυνατόν.
Html:
  1. Titles *** - Η επικεφαλίδα σας περιέχει λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με το περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας;
  2. Headings ** - Χρησιμοποιείτε h1 - h3 headers; ειδικά τις κεφαλίδες h1 θα πρέπει να τις χρησιμοποιείτε. Να περιέχουν λέξεις η φράσεις σχετικές με το περιεχόμενο.
  3. Description ** - Αν και το Google δεν έχει ανάγκη την meta περιγραφή της σελίδας σας, συνίσταται να το κάνετε, προσπαθήστε να περιέχει λέξεις η φράσεις σχετικές με το περιεχόμενο.
  4. Keywords ** - Πλέον το Google δεν έχει ανάγκη ούτε τις λέξεις κλειδιά αλλά συνίσταται να τις συμπληρώνετε και φθσικά να έχουν σχέση με το περιεχόμενο της σελίδας.
  5. Structure *
Αρνητικά στοιχεία για το Html:
  1. Stuffing ** - μην χρησιμοποιείτε επαννηλημένα τις ίδιες λέξεις κλειδιά στην ίδια σελίδα. 
  2. Hidden ** - μήπως το design η ο χρωματισμός κρύβει λέξεις κλειδιά που παίζουν σημαντικό ρόλο στο SEO?
Μία πολύ ωραία εικόνα για να συνοψίσουμε και συνεχίζουμε με το off page:


Off page SEO: Αναφέρονται όλα τα στοιχεία που επηρεάζονται άμεσα απο "τρίτους"

Για καλύτερη διευκόλυνση χωρίστηκαν σε 4 κατηγορίες:
  1. Υπερσύνδεσμοι - αλλιώς γνωστά ως links
  2. Εμπιστοσύνη
  3. Κοινωνικά
  4. Προσωπικά
Υπερσύνδεσμοι:
  1. Ποιότητα *** - Τα links που δείχνουν την ιστοσελίδα σας προέρχονται από πηγές έμπιστες και έγκυρες; αν όχι θα έχετε πρόβλημα.
  2. Λέξεις ** - Τα links που δείχνουν την ιστοσελίδα σας περιέχουν λέξεις σχετικές με τις SEO επιλογές που κάνατε για την σελίδα σας;
  3. Αριθμός * - Υπάρχουν πολλά links σε ιστοσελίδες τρίτων που δείχνουν την ιστοσελίδα σας;
Αρνητικά στοιχεία για τους υπερσυνδέσμους:
  1. Πληρωμένα *** - Μεγάλη προσοχή, ποτέ μα ποτέ μην πληρώσετε διάφορες υπηρεσίες που υπόσχονται να σας πουλήσουν links, θα βρείτε το μπελά σας.
  2. Spam ** - Έχετε δημιουργήσει links κάνοντας spaming σε blogs, forums, κλπ; σταματήστε να το κάνετε.
Εμπιστοσύνη:
  1. Αρχή Πιστοποίησης - Authority *** - Όλα τα links, τα shares, τα σχόλια κλπ βοηθούν στο να κάνετε την σελίδα σας "Authority" στον χώρο της, δηλαδή κάτι σαν σημείο αναφοράς.
  2. Ιστορικό * - Όσο περισσότερο καιρό υπάρχει το domain σας και η ιστοσελίδα σας τόσο και πιο ισχυρή θα είναι η θέση σας.
  3. Ταυτότητα * - Η ιστοσελίδα σας χρησιμοποιεί στοιχεία για να επιβεβαιώσει την εγκυρότητα της; και επίσης την εγκυρότητα των ανθρώπων που γράφουν σε αυτήν; (π.χ. ημερομηνία, ώρα, τοποθεσία, copyright, κλπ)
Αρνητικά στοιχεία για την εμπιστοσύνη:
  1. Πειρατεία * - Μήπως βρίσκεστε σε "Μαύρη λίστα" για διακίνηση πειρατικού περιεχομένου;

Κοινωνικά:
  1. Φήμη ** - Γίνετε συζήτηση η διάδραση στα κοινωνικά δίκτυα για την σελίδα σου από άλλους που είναι ήδη αναγνωρισμένοι στον τομέα τους;
  2. Shares * - Είναι αρκετοί αυτοί που μοιράζουν το περιεχόμενο της σελίδας σας στα κοινωνικά δίκτυα;
Προσωπικά:
  1. Χώρα *** - Σε ποια χώρα βρίσκονται οι χρήστες σας;
  2. Εντοπιότητα - Locality *** - Σε ποια πόλη η περιφέρεια βρίσκονται οι χρήστες σας;
  3. Ιστορία *** - Υπάρχουν χρήστες που επισκέπτονται τακτικά την ιστοσελιδα σας; σας έχουν συστήσει στα κοινωνικά δίκτυα;
  4. Κοινωνικά ** - Οι φίλοι σας στα κοινωνικά δίκτυα έχουν διαδράσει με την ιστοσελίδα σας;
Όπως καταλαβαίνετε το SEO δεν αποτελείται μόνο από έναν παράγοντα, αλλά είναι ένα σύνολο στοιχείων που καθορίζει την σχετικότητα μεταξύ της αναζήτησης και της λύσης.

http://itcompanygr.blogspot.gr/