Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

Πως να προωθήσω την ιστοσελίδα μου, με Adwords ή SEO;


Adwords ή SEO για την προώθηση ιστοσελίδας


Πολλοί αναρωτιούνται τι είναι πιο αποτελεσματικό για την προώθηση των ιστοσελίδων τους, να κάνουν διαφημίσεις Google Adwords  ή να την βελτιστοποιήσουν χρησιμοποιώντας τεχνικές Search Engine Optimization;

Πριν απαντήσουμε στο ερώτημα ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι σημαίνει ο κάθε όρος:

Google Adwords


Είναι οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο δίκτυο της Google όταν πραγματοποιούνται αναζητήσεις με συγκεκριμένα keywords από τους χρήστες της. Το αποτέλεσμα αυτών των αναζητήσεων χωρίζεται σε δύο κατηγορίες:

Οργανικά αποτελέσματα


Είναι αυτά που εμφανίζονται γιατί η μηχανή αναζήτησης κρίνει ότι σχετίζονται με τα keywords που χρησιμοποίησε ο χρήστης.
Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων που εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης δεν πληρώνουν για την εμφάνιση τους. Συνήθως παρουσιάζονται δέκα οργανικά αποτελέσματα ανά σελίδα.

Adwords


Είναι οι διαφημίσεις της Google που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μπορεί να αποτελούνται μόνο από κείμενο ή να βασίζονται σε γραφικά. Τις βλέπουμε στην δεξιά πλευρά της οθόνης και μερικές φορές και στην κορυφή της. Το πλαίσιο στο οποίο υπάρχει η διαφήμιση είναι ανεπαίσθητα χρωματισμένο για να ξεχωρίζει από τα οργανικά αποτελέσματα ενώ συνοδεύονται από τον χαρακτηρισμό ads.

Εκτός από τα αποτελέσματα αναζήτησης τα Adwords μπορεί να εμφανιστούν και σε άλλα διαφημιστικά δίκτυα όπως σε συνεργαζόμενες ιστοσελίδες με την Google ή στο Gmail. Οι διαφημίσεις έχουν κόστος το οποίο σχετίζεται με τα clicks που θα κάνουν οι χρήστες σε αυτές καθώς επίσης και με τον αριθμό εμφάνισης τους (impressions).

SEO


Είναι η χρήση τεχνικών εγκεκριμένων από τις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να επιτύχουμε υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα τους. Η σημαντικότερη διαφορά του από τα Adwords είναι ότι οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων δεν πληρώνουν για να εμφανιστούν σε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα.

Σύγκριση Adwords και SEO


Τώρα που ξεκαθαρίσαμε τι σημαίνει ο κάθε όρος μπορούμε να εξετάσουμε τι μας συμφέρει περισσότερο για την προώθηση της ιστοσελίδας μας.

Η χρησιμοποίηση των Adwords έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, από τη στιγμή που θα δημοσιευθεί η διαφήμιση εμφανίζεται την ίδια στιγμή στα αποτελέσματα αναζήτησης και συνεπώς μπορούμε να έχουμε άμεσα ωφέλεια από την χρήση τους.

Από την άλλη, οι διαφημίσεις κοστίζουν και αν θέλει κάποιος να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα θα πρέπει να επενδύσει αξιόλογα ποσά σε αυτές.

Στον αντίποδα των διαφημίσεων βρίσκεται το SEO για το οποίο δεν χρειάζεται να πληρώσουμε   αλλά για να έχουμε χειροπιαστά αποτελέσματα θα πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες. Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε ότι αναφορικά με το SEO, το γεγονός ότι δεν πληρώνουμε για να εμφανιστούμε σε υψηλότερη κατάταξη δεν σημαίνει ότι δεν έχει κόστος.

Απαιτείται σημαντικός αριθμός εργατοωρών για να είναι αποτελεσματικός και αυτό συνεπάγεται κόστος είτε υλοποιηθεί εσωτερικά από στελέχη της εταιρίας είτε ανατεθεί σε μια εταιρία που παρέχει seo services.

Αν εξετάσουμε το ζήτημα από την πλευρά του χρήστη θα δούμε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία προτιμάνε να κάνουν click στα οργανικά αποτελέσματα παρά στις διαφημίσεις. Η πιθανότερη εξήγηση για το γεγονός αυτό έχει να κάνει με την έλλειψη εμπιστοσύνης στις διαφημίσεις.

Η αλήθεια είναι ότι στον δυτικό κόσμο δεχόμαστε χιλιάδες διαφημιστικά μηνύματα καθημερινά και για το λόγο αυτό έχουμε εκπαιδευτεί να τα αγνοούμε. Συνεπώς οι ιστοσελίδες που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων παίρνουν τη μερίδα του λέοντος των χρηστών που πραγματοποιούν αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Συμπέρασμα


Και τα δύο προωθητικά εργαλεία είναι χρήσιμα και θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο digital marketing mix κάθε εταιρίας. Το SEO είναι μια στρατηγική επιλογή η οποία μεσοπρόθεσμα δημιουργεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενώ ταυτόχρονα ωθεί στην διαρκή εξέλιξη των ιστοσελίδων.
Τα Adwords έχουν άμεσα αποτελέσματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν περιορισμούς του SEO.

Για παράδειγμα μια νέα ιστοσελίδα χρειάζεται κατά μέσο όρο 6 με 9 μήνες για να εμφανιστεί σε υψηλή κατάταξη, στο διάστημα αυτό θα μπορούσαμε να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα Adwords.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του SEO βελτιώνει έμμεσα και την απόδοση των Adwords γιατί μέσω του πρώτου προσαρμόζεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου.