Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Νέος Αλγόριθμος Του Facebook (και πως αναδιατάσσεται το γενικότερο τοπίο μετά τις μεγάλες δομικές αλλαγές που αυτό επέβαλλε στο συνολικότερο ranking των σελίδων)



john divramis

Ο Νέος Αλγόριθμος Του Facebook


από το Edgerank στον νέο αλγόριθμο κάλυψης (reach algorithm), το Facebook μιμείται επακριβώς τη Google. Μάθετε πως το site σας και η επιχείρηση σας θα πετύχει τα μέγιστα για να βγάλει λεφτά από το Facebook!


Γιατί έγραψα αυτό το άρθρο


Έψαχνα να βρω νέες πηγές έμπνευσης για να γράψω το επόμενο άρθρο στο blog μου. Θα ήθελα λοιπόν αν έχετε κάποιες προτιμήσεις ή πιστεύετε ότι ένα θέμα είναι σημαντικό και δεν το έχω καλύψει μέσα στο blog, να επικοινωνήσετε μαζί μου ή να με πάρετε τηλέφωνο στο 6972.364.387 ή να με ρίξετε ένα μήνυμα στο Facebook.

Πριν προχωρήσω στην ανάλυση του νέου αλγορίθμου από το Facebook θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με το SEO και τα social media.

Τα social media έχουν αρχίσει όλο και πιο πολύ να μπαίνουν μέσα στο SEO σε τέτοιο βαθμό που είναι αδύνατο να ξεχωρίσουμε σήμερα τι είναι καλύτερο, να κάνουμε SEO ή να ασχολούμαστε με το Facebook και τα social media;

Έτσι έκανα μια μεγάλη έρευνα γιατί παρατήρησα τελευταία ότι το Facebook είχε χάσει την δυναμική του από άποψη traffic, και έτσι ήθελα να δω τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Ελπίζω να σας αρέσουν τα ευρήματά μου και να κάνετε like και share το post μου στο Facebook και στα άλλα social media.

Ο μέσος χρήστης Facebook αφιερώνει περισσότερο από το 40% του χρόνου του ελέγχοντας το newsfeed. Παρατηρώντας την σειρά που το Facebook εμφανίζει τις δημοσιεύσεις και δραστηριότητες στην σελίδα ενημερώσεων, γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι μία απλά χρονική κατάταξη και παρουσίαση. Αυτό μπορεί για ένα απλό χρήστη να μην σημαίνει κάτι το ιδιαίτερο, αλλά για ένα Brand Name ή και για μια μικρή επιχείρηση στο ίντερνετ να είναι.
O αλγόριθμος EdgeRank είναι ιδιαίτερα σημαντικός σε θέματα Facebook marketing και η κατανόηση της λειτουργίας του μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αύξηση της απήχησης ή της κάλυψης (organic reach) των δημοσιεύσεων και δραστηριοτήτων ενός λογαριασμού ή μιας σελίδας στο facebook.


Ο αλγόριθμος Edgerank και πως λειτουργεί



Ο αλγόριθμος Edgerank δημιουργήθηκε από το Facebook και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 επίσημα, προκειμένου να καθορίζει ποιες αναρτήσεις (edges) και πόσο ψηλά (rank) θα εμφανίζονται στην σελίδα ενημερώσεων, newsfeed, του κάθε χρήστη.

Edge ορίζεται οτιδήποτε συμβαίνει στο Facebook, status updates, comments, likes και shares.
Ο αλγόριθμος Edgerank κατατάσσει (ranks) κάθε δραστηριότητα ή δημοσίευση (edge ) στο newsfeed του χρήστη, ανάλογα με το πόσο σημαντική τη θεωρεί για εκείνον. Δραστηριότητες με υψηλό Edgerank εμφανίζονται υψηλότερα στη σελίδα ενημερώσεων.
Με ποια κριτήρια γίνεται αυτή η κατάταξη;

Μπορεί αρχικά να ακούγεται πολύπλοκο, όμως, η λογική του, είναι αρκετά ξεκάθαρη.
Ο αλγόριθμος Edgerank μπορεί να οριστεί ως το άθροισμα των εξής μεταβλητών που αποκαλύφθηκαν στο Facebook  2010 F8 conference:
  • Affinity (συγγένεια)
  • Weight (βαρύτητα)
  • TimeDecay («φθορά» χρόνου)

Affinity (συγγένεια)


Η μεταβλητή “Affinity” αφορά την σχέση που έχει ο χρήστης με την πηγή ανάρτησης ή δημοσίευσης, αλλά και το βαθμό αλληλεπίδρασης, όπως είναι η π.χ. η σχέση ενός fan και ενός brand. Η σχέση αυτή χτίζεται με επαναλαμβανόμενες αλληλεπιδράσεις του χρήστη/fan με τις δραστηριότητες του brand στο Facebook, όπως σχόλια, likes, sharing, ακόμη και messaging. Όσο πιο έντονη η αλληλεπίδραση, τόσο μεγαλύτερη η μεταβλητή.


Weight (βαρύτητα)

 

Η μεταβλητή αυτή αφορά ένα σύστημα αξιολόγησης της βαρύτητας που έχει κάθε αντίδραση στο Facebook. Τα σχόλια π.χ. θεωρούνται πιο σημαντικά από τα likes, σύμφωνα με το Facebook, διότι ο χρήστης εμπλέκεται πιο ενεργά. Κάθε δραστηριότητα που επιλέγει ένας χρήστης και είναι πιο χρονοβόρα από άλλη, θεωρείται μεγαλύτερης βαρύτητας.


TimeDecay («φθορά» χρόνου)


Αυτή η μεταβλητή αφορά το πόσο καιρό παραμένει μία δημοσίευση «ζωντανή». Μαθηματικά αυτή η μεταβλητή μπορεί να οριστεί ως 1/ (χρόνος από τελευταία δραστηριότητα). Όσο μία δραστηριότητα παλαιώνει, τόσο χάνει σε αξία. Έτσι διατηρείται η σελίδα ενημερώσεων ανανεωμένη, με νέο περιεχόμενο.


Γιατί είναι σημαντικός ο αλγόριθμος Edgerank


Αν ένα Brand έχει γενικά χαμηλό EdgeRank στην δραστηριότητα του, τότε η δημοσιεύσεις και η γενικότερη δραστηριότητά του στο Facebook θα εμφανίζονται σε όλο και λιγότερο κοινό. Αυτό σημαίνει ότι η στρατηγική του αλλά και το marketing budget του στο Facebook θα είναι λιγότερο αποτελεσματικά. Σύμφωνα με έρευνες σε σχέση με τη συμπεριφορά των χρηστών στο Facebook, το 96% δεν επισκέπτεται ποτέ ξανά την σελίδα ενός Brand μετά το αρχικό Like, όπως επίσης, ότι το 40% του χρόνου των χρηστών καταναλώνεται στο newsfeed. Αυτό σημαίνει, ότι μόνο οι δημοσιεύσεις μπορούν να φτάσουν σε αυτούς, προκειμένου να ενημερωθούν για υπηρεσίες, προϊόντα και προσφορές.
Η διαφορά που έχει ένα υψηλό EdgeRank με ένα χαμηλό είναι ουσιαστική, και η διαφορά αυτή μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε πέντε φορές μεγαλύτερη έκθεση σε κοινό.
Επιπλέον ο αλγόριθμος Edgerank ισχύει και στην χρήση hashtags, τα οποία αναμένεται να προσφέρουν μεγαλύτερο reach, απήχηση, των δημοσιεύσεων στο κοινό του Facebook, εμφανίζοντας τα best trending posts σε συσχέτιση με το αλγόριθμο Edgerank και το εκάστοτε επιλεγμένο hashtag.


Πως από το Facebook EdgeRank φτάσαμε στον Facebook ALgorithm

Organic-Reach-FACEBOOK

Από το Μάρτιο του 2014 πολλές επιχειρήσεις αλλά και χρήστες του Facebook έχουν ανησυχήσει με την πτώση της οργανικής απήχησης στο Facebook  (organic reach ή ο αριθμός των ανθρώπων που βλέπουν τη δημοσίευσή σας στο Facebook). Κατά μέσο όρο αυτή η πτώση του organic reach είναι στο 50 τοις εκατό. Το Facebook έχει λάβει ένα πολύ μεγάλο αριθμό ερωτήσεων σχετικά με το θέμα της απήχησης των δημοσιεύσεων και έχει προβεί σε  ανάλογη ανακοίνωση για το θέμα.

Δεδομένα από το έγκυρο site Ogilvy από τον Μάρτιο του 2014 δείχνουν ότι η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων στο Facebook κυμαίνεται μεταξύ 2 και 6 τοις εκατό. Αυτό και μόνο εγείρει πολλά ερωτήματα όπως αν το Facebook από μόνο του είναι ένα βιώσιμο κανάλι μάρκετινγκ μιας επιχείρησης ή ενός site.

Περισσότερο περιεχόμενο στο Facebook από ποτέ


Ο πρώτος λόγος που αποδίδεται η πτώση του organic reach του Facebook είναι το αυξημένο ποσό των δημοσιεύσεων. Το Facebook απέκτησε 174 εκατομμύρια νέους χρήστες από το 2012 έως το 2013. Δικαιολογημένα όλο και περισσότεροι άνθρωποι βάζουν δημοσιεύσεις στο Facebook. Στη συνέχεια, οι δημοσιεύσεις έχουν γίνει ποιο συχνές.

Οι χρήστες των κινητών και των smartphones αυξάνονται και οι έξυπνες εφαρμογές τους είναι πλέον γεγονός. Επίσης, ο αριθμός των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στο facebook έχει αυξηθεί κατακόρυφα.  Αυτό σημαίνει ότι τα επιχειρηματικά κοινωνικά δίκτυα στο Facebook έχουν γίνει μεγαλύτερα με πολύ περισσότερες ιστορίες να φιγουράρουν στο Facebook News Feeds.

Ο  ίδιος ο Facebook director για την διαχείριση των προϊόντων και του News Feed σε συνέντευξη στο TechCrunch τον Απρίλιο του 2014  ισχυρίστηκε ότι  ο μέσος χρήστης του Facebook κάνει like σε 50% περισσότερες σελίδες από ότι έκανε πέρυσι.

Το νόημα αυτής της ενέργειας είναι να υπάρχουν 1.500 νέες ιστορίες που μπορούν να εμφανιστούν στο News Feed κάθε φορά που μπαίνει ο μέσος χρήστης στο Face. Για ανθρώπους που έχουν πολύ μεγάλο κοινό αυτός ο αριθμός μπορεί να γίνει και 15.000! Όμως το  News Feed έχει ακόμα το ίδιο μέγεθος. Δεν μπορεί να σας δείξει 15.000 νέες δημοσιεύσεις!

Σχετικότητα Περιεχομένου


Για να επιλύσει αυτό το πρόβλημα ποσότητας το Facebook προσπαθεί να δείξει στους χρήστες ιστορίες σχετικές με αυτούς. Η σχετικότητα του περιεχομένου πλέον μετριέται με έναν αλγόριθμο πολυπαραγοντικό όμοιο με αυτό της Google.

Αυτοί οι παράγοντες εμπεριέχουν τον αριθμό των σχολίων που μια δημοσίευση έχει, ποιος τη δημοσίευσε, το είδος της ιστορίας. Μπορείτε να επηρεάσετε το News Feed μεταβάλλοντας τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας, αλλά δεν μπορείτε να επηρεάσετε το τι θα βλέπουν οι άλλοι τόσο εύκολα.

Το Facebook προηγουμένως χρησιμοποιούσε ένα σύστημα αξιολόγησης που λεγόταν EdgeRank για να καθορίσει την σχετικότητα.  Τώρα χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που λέγεται ότι είναι παρόμοιος με αυτόν της Google. Όπως και η Google, το Facebook έχει προσθέσει μέσα στον αλγόριθμο του φίλτρα antispam και ανανεώσεις για να καταπολεμήσει το spam και τις δημοσιεύσεις του ίδιου περιεχομένου πολλές φορές.

Παρόλο που το Facebook δεν μαρτυράει τις ακριβής λεπτομέρειες του πως δουλεύει ο αλγόριθμός της, παρέχει όμως καθοδήγηση για επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον.

Το Facebook εξηγεί την ύπαρξη του νέου του αλγόριθμου κατονομάζοντας sites που δημιουργούν πολύ θόρυβο με τις δημοσιεύσεις τους, όπως το twitter όχι όμως άμεσα. Οπότε  και ξεκίνησε να φιλτράρει το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από το twitter και τα άλλα social media sites όπως το Pinterest. Αυτό δεν το ήξερα μέχρι τώρα που έκανα την έρευνα μου και αμέσως θα αποσυνδέσω το λογαριασμό μου στο facebook από το twitter, pinterest και aweber!

Θα κάνω και γω τις δοκιμές μου και θα σας ενημερώσω σε ένα επόμενο άρθρο. Μέχρι τότε τέρμα τα social link wheels και οι συνδέσεις των εφαρμογών με το facebook!

Για να μείνετε ενήμεροι για τις εξελίξεις δεν έχετε παρά να γραφτείτε στο blog μου, εγγραφείτε και πάρτε τον οδηγό SEO Google Πρώτη Σελίδα αξίας 129€ εντελώς δωρεάν!

Το Facebook ισχυρίζεται ότι ο νέος του αλγόριθμος στην πραγματικότητα αυξάνει την οργανική απήχηση σχετικού περιεχομένου. Επίσης το facebook ισχυρίζεται ότι και οι μηχανές αναζήτησης έχουνε δει παρόμοια πτώση στα οργανικά αποτελέσματα καθώς περισσότερα sites ανταγωνίζονται για την ίδια λέξη κλειδί.  Με βάση αυτά χρειάζεται να αναθεωρήσουμε το  Facebook’s Graph Search. Ειδικά μετά την παρατήρηση του ιδρυτή του facebook Mark Zuckerburg στην ενημέρωση των επενδυτών για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ότι το Facebook έχει μεγαλύτερο περιεχόμενο αρχειοθετημένο στους servers του από ότι οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης! Κορυφαία δήλωση, το Facebook ξεπέρασε τη Google;

Με βάση αυτά χρειάζεται να αναθεωρήσουμε το  Facebook’s Graph Search. Ειδικά μετά την παρατήρηση του ιδρυτή του facebook Mark Zuckerburg στην ενημέρωση των επενδυτών για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ότι το Facebook έχει μεγαλύτερο περιεχόμενο αρχειοθετημένο στους servers του από ότι οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης!

Θα πρέπει να καταφύγουμε στην πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook;


Το Facebook έχει επίσης απαντήσει στην ερώτηση που πολλοί ειδικοί στο ίντερνετ μάρκετινγκ έχουνε θέσει: Είναι η πτώση στην οργανική απήχηση σημάδι ότι το facebook μας εξωθεί στην πληρωμένη διαφήμιση; Σε σχετική ανακοίνωση του, το Facebook’s απάντησε αρνητικά όχι. Μετά από αυτό το Facebook προέβη σε περαιτέρω εξηγήσεις σχετικά με την μέση εμπειρία του χρήστη στο Facebook που έχει βελτιωθεί κατά πολύ μετά το νέο News Feed algorithm.

Οι άνθρωποι τείνουν γενικά να περνάνε λιγότερο χρόνο στο Facebook όταν βλέπουν περισσότερο  περιεχόμενο να προέρχεται από μεγάλες εταιρείες, ακόμα και να είναι περιεχόμενο από εταιρείες που ήδη έχουν κάνει like.

Με άλλα λόγια οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν στα ίσια περιεχόμενο και κοινοποιήσεις στο News Feed που προέρχονται από συγγενείς και φίλους. Ανταγωνίζονται μόνο για τη μερίδα των χρηστών που τους αρέσουν οι διαφημίσεις στη τηλεόραση και μπορούν να ανεχθούν και αυτό το φαινόμενο των διαφημίσεων να πετάγονται σαν τσόντες και στο Facebook.

Αν τώρα όλο και περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις και brands διαφημίζονται στο Facebook, καταλαβαίνετε ότι ο διαφημιστικός χώρος θα βαίνει μειούμενος γιατί απλώς δεν θα υπάρχει κανένας εκεί για να δει διαφημίσεις! Τώρα πια αποκτά νόημα γιατί το  Facebook έχει κόψει τις πολλές δημοσιεύσεις από τις μεγάλες εταιρείες για να προφυλάξει τον χρήστη και να τον κρατήσει στο Facebook!

Αν και δεν γνωρίζουμε τον συνδυασμό παραγόντων που έχει δημιουργήσει το νέο σκηνικό στο Facebook. Όμως αντιλαμβανόμαστε όλοι μας ότι αυτό το σκηνικό έχει ανατρέψει αρκετό facebook traffic ειδικά για μικρές επιχειρήσεις και sites!

Η αξία ενός Facebook Fan


Αξίζει να αναφερθούμε και στην αξία των οπαδών μια σελίδας ή των λεγόμενων Facebook fans, οι οποίοι είναι όλοι αυτοί που κάνανε  like σε μια σελίδα στο Face. To Facebook μας ενημερώνει ότι οι οπαδοί κάνουν μια διαφήμιση πιο αποτελεσματική, παράγουν 50 % περισσότερο απήχηση και 35 % περισσότερες online πωλήσεις από ότι οι μη fans. Σε αυτό προστίθενται και οι φίλοι των fans οι οποίοι όταν κάνουν like και share μας πολλαπλασιάζουν την οργανική απήχηση!

To Facebook μας λέει ότι οι fans μπορούν να δώσουν στην επιχείρηση σας κύρος και πιστότητα και μπορείτε να αξιολογήσετε και τα στατιστικά της σελίδας σας στο Facebook για να εξάγεται συμπεράσματα. Συμπεράσματα για το ποιο άρθρο και δημοσίευση είναι αποτελεσματικότερη, δημοφιλέστερη κτλ.

Οι δημοσιεύσεις τύπου από το Facebook τελειώνουν με μια λίστα από φίρμες και brands που έχουν επιτύχει στο Facebook στο νέο χαμηλής οργανικής απήχησης περιβάλλον. Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά για να χρησιμοποιήσετε το Facebook για να βρείτε πιο ποιοτικούς πελάτες με χαμηλότερο κόστος.

Στο μέλλον όμως το πληρωμένο περιεχόμενο και τα sponsored stories θα είναι ο βασιλιάς στο Facebook. Όπως και τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης,  η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και όλα τα άλλα, το Facebook θα γίνει όμοιο με αυτά και θα παρέχει όλο και περισσότερες υπηρεσίες επί πληρωμή! Θα σταματήσει τελικά το facebook να είναι καθαρό από διαφημίσεις;

Ήδη το YouTube έχει γίνει πολύ ενοχλητικό και προβάλει συνέχεια τις ίδιες άκυρες διαφημίσεις στις πιο άκυρες ώρες και στιγμές! Οψόμεθα!

 Ο Αλγόριθμος Κάλυψης Στο Facebook πηγές


πηγή: http://paramarketing.gr/