Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Ο νέος Google Panda 4.0 – πως αξιολογεί την ιστοσελίδα σας

Google Panda 4.0




Τι είναι ο Panda


Ο Panda είναι ένα extension του αλγόριθμου της Google το οποίο επικεντρώνεται στην ποιότητα του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2011 και από τότε έχουν γίνει αρκετές επικαιροποιήσεις του. Ας δούμε ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να ικανοποιήσουμε αυτόν τον αλγόριθμο και να επιτύχουμε υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης.

Πλούσιο περιεχόμενο

Για να θεωρηθεί πλούσιο το περιεχόμενο μιας σελίδας η οποία θέλουμε να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google για ανταγωνιστικά keywords θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 1.500 και 2.500 λέξεων. Εδώ μιλάμε για καθαρό κείμενο χωρίς να υπολογίζουμε τον κώδικα html.
Εύλογα κάποιος θα αναρωτηθεί αν αυτός ο μεγάλος αριθμός λέξεων μπορεί να μειώσει το user experience του χρήστη γιατί η σελίδα που θα το περιέχει θα είναι μεγάλη σε μέγεθος και ο τελευταίος θα χρειαστεί να κάνει αρκετό scroll down για να το διαβάσει. Το θέμα όμως αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί χρησιμοποιώντας tab navigation στη συγκεκριμένη σελίδα. Με τον τρόπο αυτό και όλο το κείμενο είναι σε μία σελίδα και η ανάγνωση του θα είναι εύχρηστη.

Πρωτότυπο περιεχόμενο


Η Google εξετάζει αν το περιεχόμενο μιας σελίδας επαναλαμβάνεται είτε στην ίδια ιστοσελίδα είτε σε άλλες. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές για αυτό όπως είναι το hashing ή η καταγραφή του μοτίβου των λέξεων. Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στα e-shops αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα γιατί για παράδειγμα στις περιγραφές των προϊόντων χρησιμοποιείται κείμενο το οποίο υπάρχει συνήθως στην ιστοσελίδα του κατασκευαστή και το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το ίδιο και σε άλλα e-shops που έχουν τα ίδια προϊόντα. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με τον εμπλουτισμό του κειμένου με αξιολογήσεις που κάνουν οι πελάτες μας, με την αλλαγή του αρχικού κειμένου και αν είναι δυνατόν και των φωτογραφιών. Σε τελευταία ανάλυση αυτό που δεν θέλετε σε καμία περίπτωση είναι το κείμενο της σελίδας σας να υπάρχει το ίδιο και απαράλλαχτο σε πολλές άλλες ιστοσελίδες. Εάν τιμωρηθούμε για duplicate content τότε το να το ξαναγράψουμε μπορεί να μην είναι αρκετό για να αρθεί η τιμωρία. Όπως έχει δηλώσει ο Matt Cutts, επικεφαλής του webspam της Google, το νέο κείμενο θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και να προσθέτει αξία στο διαδίκτυο. Μια μορφή διασφάλισης του πρωτότυπου περιεχομένου μας είναι να το συνδέσουμε με το Google+ profile μας (rel=”author”) ή με το Google+ page μας (rel=”publisher”). Η διαδικασία αυτή ονομάζεται Google Authorship. Με τον τρόπο αυτό δείχνουμε στην Google ότι εμείς είμαστε οι δημιουργοί αυτού του πρωτότυπου περιεχομένου. Παρόλο που η συγκεκριμένη εταιρία έχει δηλώσει στις 28 Αυγούστου 2014 ότι δεν θα επεξεργάζεται πλέον το Google Authorship ταυτόχρονα δεν μας αποτρέπει από το να συνεχίσουμε να το αξιοποιούμε. Είναι επίσης χρήσιμο να ελέγχετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα αν κάποια άλλη ιστοσελίδα σας έχει αντιγράψει περιεχόμενο χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην δική σας. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία για το έργο αυτό όπως το copyscape. Μόλις εντοπίσετε την ιστοσελίδα που έχει αντιγράψει επικοινωνείτε με τον διαχειριστή της είτε για να βάλει ένα backlink προς την ιστοσελίδα σας, είτε να αφαιρέσει το περιεχόμενο που εσείς έχετε δημιουργήσει.

Above the fold


Αυτό είναι ένα σημαντικό μέρος του αλγόριθμου Panda 4.0. Αφορά στο περιεχόμενο της σελίδας που είναι ορατό στον χρήστη χωρίς να κάνει scroll down. Ήδη η Google το εφαρμόζει στις διαφημίσεις της όπου χρεώνει μόνο για όσες εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή του χρήστη και το ονομάζει above the fold. Το ερώτημα λοιπόν που πρέπει να τεθεί είναι αν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας μπορούν να δουν κάτι χρήσιμο χωρίς να χρειαστεί να κάνουν κάποιο scrolling. Για παράδειγμα αν θέλουν να κάνουν Like στην σελίδα σας θα πρέπει να κάνουν scroll down για να βρουν το σχετικό κουμπί; Προσπαθήστε λοιπόν το σημαντικότερο περιεχόμενο της σελίδας σας να εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη κάνοντας τις αναγκαίες αλλαγές όπως να μικρύνετε τον τίτλο ή το λογότυπο, να μειώσετε το λευκό πλαίσιο που τα περικλείει και γενικά οποιαδήποτε άλλη αλλαγή χρειαστεί. Η πιθανότερη ανάλυση οθόνης που χρησιμοποιεί η Google για δει το περιεχόμενο που είναι above the fold είναι η 1280 Χ 1000, οπότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την συγκεκριμένη για να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας.

Μοναδικές φωτογραφίες


Οι φωτογραφίες είναι αναμφισβήτητα μια μορφή περιεχομένου που αρέσει σε όλους γιατί βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία που έχουμε όταν επισκεπτόμαστε μια ιστοσελίδα. Αν οι φωτογραφίες που έχετε στο website σας είναι πρωτότυπες, δηλαδή δεν υπάρχουν σε άλλες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο τότε βελτιώνετε την βαθμολογία της αναφορικά με την ποιότητα του περιεχομένου της. Η Google θα καταλάβει αν έχετε χρησιμοποιήσει φωτογραφία από άλλη ιστοσελίδα ακόμα και αν έχετε αλλάξει το όνομα του αρχείου της, ή της έχετε αλλάξει τις διαστάσεις της, ή ακόμα και αν την έχετε επεξεργαστεί (cropped). Ίσως να αναρωτηθείτε πως το κάνει αυτό. Η λειτουργία Google reverse image (επιλέξτε search by image), η οποία είναι πραγματικά πολύ καλή, είναι υπεύθυνη για αυτό. Οι διαστάσεις μιας φωτογραφίας είναι επίσης σημαντικές. Μια μεγάλη φωτογραφία, καλής ποιότητας, αρέσει στους χρήστες και συνεπώς αξιολογείται θετικά από την Google. Είναι φανερό πάντως ότι οι πρωτότυπες φωτογραφίες δεν είναι πάντα κάτι το εφικτό. Για παράδειγμα σε ένα e-shop χρησιμοποιούνται συνήθως οι φωτογραφίες του κατασκευαστή. Θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί εν μέρει αυτό το θέμα αν βρίσκαμε πρωτότυπες φωτογραφίες μόνο για τις κατηγορίες προϊόντων όπου συνήθως πραγματοποιείται η βελτιστοποίηση και όχι για όλα τα προϊόντα.

Διαδραστική εμπειρία


Μια σελίδα με κάποιο video ή με ένα χάρτη τον οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να περιηγηθείς προσφέρει σίγουρα περισσότερες ευκαιρίες για την αύξηση του βαθμού αλληλεπίδρασης της με τους χρήστες της. Το πρόβλημα που υπάρχει στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι συνήθως χρησιμοποιείται iframe για την εμφάνιση τους. Το περιεχόμενο που βρίσκεται σε ένα iframe φαίνεται σαν να ανήκει σε άλλη σελίδα και όχι σε αυτή που το φιλοξενεί. Συνεπώς είναι φρόνιμο να αποφεύγουμε την χρήση του όπου μπορούμε. Για παράδειγμα, αν φιλοξενείτε ένα video από το Wistia υπάρχει η επιλογή SEO embed type το οποίο δημιουργεί ένα embed object αντί για τη χρήση iframe. Στο YouTube επίσης αφού κάνετε click στο Share Embed επιλέξτε στο checkbox το “use old embed code”.

Implied links


Μέσω του Panda η Google λαμβάνει πλέον υπόψη της και τα implied links  ή brand mentions. Αυτά είναι αναφορές για το brand μας σε άλλες ιστοσελίδες, χωρίς όμως να υπάρχει backlink προς την ιστοσελίδα μας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στις online δημόσιες σχέσεις μας για να εξασφαλίσουμε αναφορές για το brand μας σε άλλες ιστοσελίδες.

HTTPS/SSL


Στις 6 Αυγούστου 2014 η Google  δήλωσε ότι θα δίνει ένα μικρό προβάδισμα της τάξης του 1% στις ιστοσελίδες οι οποίες χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο επικοινωνίας HTTPS  γιατί με τον τρόπο αυτό θέλει να συμβάλλει στην δημιουργία ενός ασφαλέστερου διαδικτύου. Χρειάζεται πάντως προσοχή στην αλλαγή από το HTTP στο HTTPS, ανακοινώσεις της Google για το πως μπορεί να γίνει αυτό με ασφάλεια για να μην επηρεαστεί η θέση κατάταξης μιας ιστοσελίδας στα οργανικά της αποτελέσματα αναμένονται στο κοντινό μέλλον.

Εμφάνιση σε mobile devices


Ολοένα και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τα smartphones τους ή tables τους για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο. Εάν η ιστοσελίδα σας δεν είναι βελτιστοποιημένη για αυτά τότε η εμπειρία του χρήστη όταν την επισκεφθεί μέσω αυτών θα είναι χαμηλή, όπως επίσης και η βαθμολογία του Panda. Αυτή η αξιολόγηση θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα όσο μεγαλύτερη είναι και η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας από τις κινητές συσκευές. Η λύση είναι να χρησιμοποιήσετε responsive design ή να αναπτύξετε mobile apps.

Συμπέρασμα


Η Google με τον Panda προσπαθεί να φέρει στις πρώτες θέσεις της κατάταξης τις ποιοτικές ιστοσελίδες οι οποίες έχουν πλούσιο και πρωτότυπο περιεχόμενο. Προσπαθήστε λοιπόν να δημιουργήσετε ποιοτικές ιστοσελίδες οι οποίες θα προσφέρουν πραγματική αξία στους επισκέπτες τους. Εάν κινηθείτε σε αυτή τη διάσταση είναι βέβαιο ότι θα ικανοποιείτε τον αλγόριθμο Panda και τις συνεχείς επικαιροποιήσεις του με αποτέλεσμα να πετύχετε υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της Google με διάρκεια στο χρόνο.