γράφει ο Στέφανος Οικονομίδης
Η νέα πραγματικότητα
Η διαδικασία του link building έχει
γίνει λίγο επικίνδυνη σήμερα γιατί η Google καραδοκεί να τιμωρήσει κάθε
λάθος που θα κάνουμε.
Το γεγονός αυτό αποθαρρύνει αρκετούς από το να συνεχίσουν την συγκεκριμένη διαδικασία, παρόλο που η τελευταία εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη της ιστοσελίδας τους.
Για να μπορέσουμε να την συνεχίσουμε θα πρέπει να ξέρουμε τι να αποφεύγουμε και τι να κάνουμε έτσι ώστε με ασφάλεια να χτίσουμε backlinks που θα βοηθήσουν το SERP της ιστοσελίδας μας.
Το γεγονός αυτό αποθαρρύνει αρκετούς από το να συνεχίσουν την συγκεκριμένη διαδικασία, παρόλο που η τελευταία εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη της ιστοσελίδας τους.
Για να μπορέσουμε να την συνεχίσουμε θα πρέπει να ξέρουμε τι να αποφεύγουμε και τι να κάνουμε έτσι ώστε με ασφάλεια να χτίσουμε backlinks που θα βοηθήσουν το SERP της ιστοσελίδας μας.
Τι πρέπει να ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ
Βελτιστοποιημένα anchor text
Στα backlinks που εμείς ελέγχουμε, όπως
είναι στο guest blogging, στα widgets, signature profile θα πρέπει να
προσέξουμε στο anchor text που βάζουμε σε αυτά να μην επαναλαμβάνουμε τα
keywords για τα οποία θέλουμε να πετύχουμε υψηλή κατάταξη. Ιδεατά θα
πρέπει στα μάτια της Google τα anchor text μας να φαίνονται φυσιολογικά.
Σαν πρακτικό κανόνα μπορούμε να πούμε ότι τα βελτιστοποιημένα anchor
text δεν θα πρέπει να ξεπερνάνε το 30% του συνόλου.
Links τα οποία κλιμακώνονται
Αυτό αφορά στα widget links και στα
author bio boxes. Καλό είναι να προσέχουμε να μην υπερβάλλουμε στην
βελτιστοποίηση τους αναφορικά με την χρήση anchor text.
Να ζητάτε συγκεκριμένα anchor text
Στις ιστοσελίδες όπου εμφανίζονται
σύνδεσμοι προς την δική σας μη ζητάτε από τους webmaster τους να
προσαρμόσουν το anchor text στις δικές σας προτιμήσεις, γιατί έτσι θα
δημιουργήσετε patterns τα οποία θα τα ανιχνεύσει η Google και αυτό
πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας.
Να βάζετε links στο footer
Η Google έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι δεν
της αρέσουν τα backlinks στα footers των ιστοσελίδων, αν ακολουθείτε
αυτή την πρακτική απλά σταματήστε την.
Να χρησιμοποιείτε τα site-wide links
Είναι αυτά που εμφανίζονται σε κάθε
σελίδα μιας ιστοσελίδας για παράδειγμα στο side-bar. Θα πρέπει να
αποφεύγουμε να τα χρησιμοποιούμε για σκοπούς SEO. Δείτε τι λέει για αυτά ο Matt Cutts της Google.
Τι πρέπει να κάνουμε
Συνεχίστε να κάνετε link building!
Το γεγονός ότι η Google έχει γίνει πολύ
αυστηρή στο θέμα των backlinks δεν πρέπει να μας οδηγεί στο να
παρατήσουμε την προσπάθεια μας να τα αυξήσουμε. Υπάρχουν πολλές
ευκαιρίες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε με ασφάλεια.
Αυξήστε τη διανομή του περιεχομένου σας
Όσο περισσότεροι δουν το περιεχόμενο της
ιστοσελίδας σας τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να δημιουργηθούν
backlinks με φυσικό τρόπο, δηλαδή κάποιος που είδε το περιεχόμενο σας να
συνδεθεί με αυτό, με δικιά του πρωτοβουλία. Στη διάσταση αυτή
αξιοποιείστε τα social media. Δείτε ποια από αυτά ταιριάζουν στο είδος
του περιεχομένου που έχετε, προσαρμόστε το τελευταίο σε αυτά και
δημοσιεύστε το. Προϋπόθεση βέβαια για να αποδώσει αυτή η πρακτική είναι
να έχετε αυθεντικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο.
Ενημερώστε τους influencers
Οι influencers είναι άνθρωποι που
επηρεάζουν την γνώμη των υπολοίπων, μπορείτε να εντοπίσετε αυτούς που
αφορούν στον κλάδο σας και να τους προωθήσετε άμεσα το περιεχόμενο σας. Η
ουσία αυτής της ενέργειας είναι να δουν το τελευταίο τα “σωστά” μάτια
προκειμένου να δημιουργηθούν τα backlinks με φυσικό τρόπο.
Δημιουργήστε backlinks που θα σας φέρουν ποιοτική επισκεψιμότητα
Όταν δημιουργούμε ένα backlink ας έχουμε
περισσότερο στο μυαλό μας στο αν θα μας φέρει ποιοτική επισκεψιμότητα
και λιγότερο στο αν θα προσθέσουμε ένα ακόμα για να επηρεάσουμε τις
μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι τα backlinks θα πρέπει να μπαίνουν
σε ιστοσελίδες που έχουν περιεχόμενο σχετικό με το δικό μας καθώς και
να προσθέτουν αξία σε αυτές.
Αξιοποιήστε τα nofollow
Αρκετοί αποφεύγουν να δημιουργήσουν backlinks τα οποία είναι nofollow, δηλαδή links που δεν επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να τα ακολουθήσουν. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η Google κάνει crawling στα nofollow links για να βγάλει τα δικά της συμπεράσματα.
Συνοψίζοντας θα μπορούσε να πει κάποιος ότι οι σύγχρονες πρακτικές του link building συνιστούν και αποδοτικό marketing για την εταιρία που τις ασκεί, δεδομένου ότι προϋποθέτουν ενέργειες που έτσι και αλλιώς θα πρέπει να κάνει ένας marketer για να προωθήσει το brand του στην online κοινότητα.
Αξιοποιήστε τα nofollow
Αρκετοί αποφεύγουν να δημιουργήσουν backlinks τα οποία είναι nofollow, δηλαδή links που δεν επιτρέπουν στις μηχανές αναζήτησης να τα ακολουθήσουν. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η Google κάνει crawling στα nofollow links για να βγάλει τα δικά της συμπεράσματα.
Συνοψίζοντας θα μπορούσε να πει κάποιος ότι οι σύγχρονες πρακτικές του link building συνιστούν και αποδοτικό marketing για την εταιρία που τις ασκεί, δεδομένου ότι προϋποθέτουν ενέργειες που έτσι και αλλιώς θα πρέπει να κάνει ένας marketer για να προωθήσει το brand του στην online κοινότητα.