Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Βασικές Αρχές SEO - βελτιστοποίηση θέσης ιστοσελίδας


domain-names-1-euro

john divramis

Βασικές Αρχές SEO


Οι περισσότεροι έχουμε ακούσει σχετικά για τις μηχανές αναζήτησης και  ότι είναι πολύ σημαντικό κάποια ιστοσελίδα να βρίσκεται πρώτη ή στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης ούτως ώστε να αποκομίζει τα περισσότερα οφέλη από την δωρεάν οργανική κίνηση που προσφέρουν αυτές.

Οι Τεχνικές που βελτιστοποιούν τη θέση σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης ονομάζονται Search Engine Optimization ή απλώς ονομάζονται με το ακρωνύμιο SEO.  Σας είπα πολλά ταυτόχρονα; Διαβάστε παρακάτω και όλα θα γίνουν πιο απλά.

 Οι Τεχνικές που βελτιστοποιούν τη θέση σελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης ονομάζονται Search Engine Optimization ή απλώς ονομάζονται με το ακρωνύμιο SEO

Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης;


Ας το πάμε πιο απλά άλλη μία φορά. Κάθε ιστοσελίδα στο ίντερνετ έχει και κάποιες πληροφορίες. Αυτές οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για τον τελικό χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούνται από πανίσχυρους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, από συστάδες επεξεργαστών οι οποίοι ανατρέχουν όλες τις πληροφορίες στο ίντερνετ και αξιολογούν το περιεχόμενο όλων των ιστοσελίδων παγκοσμίως. Έτσι με το που γράφετε στη μηχανή αναζήτησης μια λέξη ή φράση, οι μηχανές αναζήτησης που ήδη έχουν βρει, αξιολογήσει, ταξινομήσει και αποθηκεύσει τις πληροφορίες από πριν, σας επιστρέφουν τις πιο σχετικές πληροφορίες για αυτήν τη λέξη ή φράση.

Η αξιολόγηση βασίζεται σε έναν πολυπαραγοντικό αλγόριθμο ο οποίος ευθύνεται αποκλειστικά και μόνο για τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης σε όλους σας είναι η Google. Στα ελληνικά Google σημαίνει Ανακατωσιάρης ή Αναδευτήρας γιατί απλώς αναδεύει η Google με την τεράστια αλγοριθμική της κουτάλα το διαδίκτυο και εκμαιεύει τα αποτελέσματα.

Οι μόνες μηχανές αναζήτησης που έχουν παραμείνει σήμερα είναι η Google και η Bing της Microsoft, μετά τη συγχώνευσή της με τη Yahoo, η οποία Yahoo πλέον δεν είναι μηχανή αναζήτησης αλλά Κατάλογος Επιχειρήσεων.

Ο αλγόριθμος της Google έχει διαχρονικά αποδειχθεί ο βιωσιμότερος και ο καλύτερος συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες. Βασίζεται πάνω στον αριθμό των επιστρεφόμενων συνδέσμων (back links). Ο σύνδεσμος είναι ένας σύνδεσμος από ένα τρίτο φίλιο ιστολόγιο που δείχνει σε κάποια σελίδα στο blog μας. Για να μας προτείνει κάποιος σημαίνει ότι έχουμε σημαντικές πληροφορίες στη σελίδα μας άρα είμαστε μια σελίδα αυθεντίας ή authority page.

Δεν θα ασχοληθούμε ιδιαίτερα με την Bing ή με κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης, παρά μόνο με την Google, μια και είναι πλέον μονοπώλιο.

Σύνδεσμοι και PageRank

google-seo

Στη συνέχεια, το άθροισμα των συνδέσμων καθορίζει το PageRank της σελίδας μας.

To PageRank (Κατάταξη Σελίδας) είναι από το 0 έως το 10 (PR0- PR10). Ξεκινάει από το 0 όταν έχουμε μηδέν συνδέσμους να δείχνουν στη σελίδα μας έως 10, όταν έχουμε μερικά εκατομμύρια αυτών.Όσο μεγαλύτερο Pagerank προσλαμβάνει μια ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερη θέση έχει στην κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERP=Search Engine Results Pages ή Σελίδες Αποτελεσμάτων Μηχανών Αναζήτησης).

Θέλουμε να τονίσουμε ότι το PageRank αποτελεί έναν παράγοντα από τους πολλούς του αλγορίθμου της Google και από πάρα πολλούς θεωρείτε ως η λυδία λίθος του SEO.

Για να είναι φανεροί οι σύνδεσμοι στη Google, θα πρέπει η ίδια να τους βρει και να τους ευρετηριάσει ή να τους κατατάξει. Αυτή η διαδικασία είναι αυτόματη συνήθως και ονομάζεται Indexing. Δεν είναι όμως πάντα και τόσο αυτόματη, θα μάθουμε παρακάτω γιατί.

Σε γενικές γραμμές,  η Ευρετηρίαση του περιεχόμενου και συγκεκριμένα της σελίδας σας διαρκεί από λίγα λεπτά (τόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρώσει ένα κύκλο αναζήτησης η Google) έως και μερικές μέρες. Για να ολοκληρωθεί η ευρετηρίαση της σελίδας σας ταχύτερα, αρκεί ένας σύνδεσμος στην εν λόγω σελίδα.

Google Bots


Η ευρετηρίαση των ιστοσελίδων γίνεται μέσω των λεγόμενων ρομπότ-ψαχτήριων ή search robots και συγκεκριμένα των google bots. Τα  google bot  κάνουν το λεγόμενο web crawling ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκειά της ημέρας όταν εντοπίσουν καινούριες σελίδες. Το crawling δεν είναι άλλο από την μηχανική ανάγνωση του πηγαίου κώδικα των σελίδων, την συλλογή πληροφοριών και η κατάταξη τους στα ευρετήρια τους.

Τα ρομπότ διαβάζουν κείμενο, βίντεο και meta-tags. Τα meta-tags είναι ετικέτες μετακειμένου, (συνοδευτικό κείμενο τη σελίδας μας που περιέχει τις λέξεις κλειδιά, τις επικεφαλίδες και άλλες χρήσιμες πληροφορίες όπως το allow και το disallow). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα ρομπότ δεν διαβάζουν μόνο meta tags, όπως πολύς κόσμος νομίζει. Τα ρομπότ διαβάζουν τα πάντα στη σελίδα μας, κείμενο, εικόνες, βίντεο,  τίτλοι σελίδας καθώς και τα meta tags.

Εάν δεν θέλουμε οι μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν όλες τις σελίδες μας, τότε χρησιμοποιούμε την εντολή disallow για όσες σελίδες δεν θέλουμε να προσπελαστούν από τα ρομπότ. Αυτές οι σελίδες, δεν θα εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Disallow σημαίνει Δεν επιτρέπεται η προσπέλαση, ανώ η εντολή allow Επιτρέπεται η προσπέλαση.

Για να επιτρέψουμε ή να αποκλείσουμε την προσπέλαση των ρομπότ χρειαζόμαστε ένα απλό αρχείο .txt το οποίο το ανεβάζουμε μέσω ενός προγράμματος FTP στο χώρο όπου φιλοξενείται η σελίδα μας. Το αρχείο αυτό ονομάζετε robots.txt

Ένα πολύ απλό και χρήσιμο FTP πρόγραμμα είναι το Filezilla και μπορείτε να το κατεβάσετε και να το χρησιμοποιήσετε εντελώς δωρεάν.

SiteMap Και Μηχανές Αναζήτησης


Ένα σημαντικό εργαλείο για να ευρετηριάσουμε ταχύτατα την σελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης, είναι το SiteMap ή Χάρτης της ιστοσελίδας μας. Ο χάρτης της ιστοσελίδας μας είναι ένα αρχείο πλοήγησης τύπου xml.

Το SiteMap είναι ένα πάρα πολύ χρήσιμο έγγραφο και κάθε καινούρια σελίδα θα πρέπει να αποκτάει το δικό της Sitemap. Με αυτό ευρετηριάζουμε αυτόματα όλο μας το ιστολόγιο στις μηχανές αναζήτησης. Έτσι δεν περιμένουμε τα ρομπότ να ανακαλύψουν τις σελίδες μας, αλλά τις γνωστοποιούμε εξαρχής.

Ένα απλό εργαλείο για να κατασκευάσετε τα δικά σας site map είναι το ιστολόγιο XML-Sitemaps.org . O μόνος περιορισμός είναι ότι πρέπει το ιστολόγιο σας να είναι λιγότερο από 500 σελίδες, ενώ δεν παρέχει δυναμική υποστήριξη, δηλαδή δεν ανανεώνεται αυτόματα με την προσθήκη νέων σελίδων και περιεχομένων στο ιστολόγιό σας.

Για αυτό σας προτείνω το WordPress πρόσθετο Google XML Sitemaps.

To  XML sitemap θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν το blog σας καλύτερα. Εφόσον εγκαταστήσετε αυτό το πρόσθετο (plugin) στο blog σας, τότε θα πρέπει να υποβάλετε το Sitemaps σας στις μηχανές αναζήτησης Google και Bing.

Αυτό είναι πάρα πολύ απλό μέσα από τα εργαλεία για Webmasters των μηχανών αναζήτησης.




NoFollow Σύνδεμοι και PageRank


Ένα λεπτό σημείο είναι η ευρετηρίαση των έγκυρων συνδέσμων από την Google.  Για να είναι έγκυροι αυτοί οι σύνδεσμοι, θα πρέπει να υπάρχει η εντολή Dofollow (=Ακολούθησε) και όχι η εντολή Nofollow (=Μην Ακολουθείς).

Μα καλά θα μου πείτε, ποιος τρελός θα το έκανε αυτό και δεν θα άφηνε τους συνδέσμους να προσπελαστούν από τις μηχανές αναζήτησης. Η απάντηση:  η ίδια η Google για να αποθαρρύνει τους λεγόμενους Spammers και το προκειμένω Spamdexing.

Οι Spammers δεν είναι άλλοι από τους πειρατές των συνδέσμων που προσπαθούν να εξαπατήσουν τις μηχανές αναζήτησης δημιουργώντας ψεύτικους συνδέσμους στη σελίδα τους κατά συρροήν. Έτσι ανεβαίνουν οι ψήφοι τους στο PageRank και συνάμα η θέση της σελίδας τους στις μηχανές αναζήτησης. Αυτή η πλαστή δημιουργία συνδέσμων και ευρετηρίασης τους από τις μηχανές αναζήτησης ονομάζεται Spamdexing.

Black Hat Seo Και White Hat SEO


To Spamdexing είναι μία από τις πιο προσφιλές μεθόδους Black Hat SEO. Τι είναι το Black Hat SEO;

To Black Hat SEO είναι όλες εκείνες οι τεχνητές και αθέμιτες τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους webmasters γενικότερα, τους διαχειριστές ιστοσελίδων δηλαδή για να εξαπατήσουν τις μηχανές αναζητήσεις και να επηρεάσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης προς όφελός τους. Όλες οι άλλες θεμιτές τεχνικές που επικροτούνται από την Google, ονομάζονται White Hat SEO.

To Black Hat SEO καθώς και το White Hat SEO είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο από μόνα τους στον τομέα του SEO. Το Black hat seo έχει προοδεύσει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και οι πρεσβευτές του έχουν καταφέρει να βγάλουν σχετικό λογισμικό, να φτιάξουν ειδικούς servers και πάρα πολλά άλλα πράγματα για να εξαπατήσουν την εταιρεία google. Η Google για να μετριάσει τα αποτελέσματα αυτών των σύγχρονων χάκερ έλαβε κάποια αντίμετρα.

Πάρα πολλές σελίδες τις έβγαλε τελείως από τα αποτελέσματά της (deindexing) όταν παρατηρήθηκε αφύσικη δραστηριότητα στη δημιουργία backlinks. Ενώ σε άλλα επέβαλε ανάλογες ποινές. Τέλος εξέδωσε ανανεώσεις ή διορθώσεις στον αλγόριθμό της, τα λεγόμενα google algorithm updates.

 Ο Αλγόριθμος της Google και οι ανανεώσεις (Updates)


Ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google δεν παρέμενε στάσιμος από την στιγνή που κυκλοφόρησε εμπορικά τον Σεπτέμβριο του 1998. Οι συνεχιζόμενες ανανεώσεις ήρθαν να καλύψουν τα κενά σχετικά με το Black Hat Seo και το Spamdexing προκαλώντας αναστάτωση στην κοινότητα του ίντερνετ. Οι θρυλικές ανανεώσεις είναι το Google Panda και το Google Penguin Update. Βέβαια θα  ακολουθήσουν και άλλα εξωτικά ζώα.

Πάρα πολλές σελίδες είδαν την εισοδηματική βάση τους να γκρεμίζεται, ενώ πάρα πολλές άλλες έχασαν πολύ σημαντικό μέρος της κίνησής και των εσόδων τους. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μετατόπιση μερικών θέσεων στις σελίδες αναζήτησης προς τα πίσω γιατί τα νέα κριτήρια του αλγόριθμου ήταν πιο αυστηρά από άποψη περιεχομένου. Έτσι τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (organic search results) έφερναν στην επιφάνεια σελίδες που κατά την Google ήτανε πιο ποιοτικές και είχαν κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά ανώτερα από τις άλλες.

Πάρα πολλοί σκέφτηκαν ότι τα φθηνά κόλπα δεν περνάνε πια και ήρθε ο καιρός να χρησιμοποιήσουν πιο κλασικές μεθόδους δημιουργίας περιεχομένου. Χρειαζότανε πλέον μια μακροπρόθεσμη, αειφόρος στρατηγική SEO.

Χρυσές συμβουλές για ένα μακροπρόθεσμο και αειφόρο SEO


Η βασική φιλοσοφία που θα πρέπει να στηρίζεται η σελίδα σας είναι να έχει σταθερά αυξανόμενους επισκέπτες, σταθερά αυξανόμενους αριθμούς εγγραφών στη λίστα σας, καθώς και σταθερά αυξανόμενα έσοδα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει μακροπρόθεσμο και αειφόρο περιεχόμενο, αυτή είναι η βασική πηγή της επισκεψιμότητάς σας.

1. Αειφόρο μοντέλο επισκεψιμότητας SEO


Το μοντέλο δηλαδή της επισκεψιμότητας είναι το ποιοτικό περιεχόμενο, που αποτελείται αποκλειστικά από 3 είδη περιεχομένου: Κέιμενο, Φωτογραφίες και Βίντεο. Τίποτε άλλο, εκτός από αρχεία pdf κατ” εξαίρεση και εφαρμογές όπως το πρόσθετα WordPress κτλ.


2. Γράψετε επικά τουλάχιστον 3 πυλωνικά άρθρα και χτίστε τη σελίδα σας γύρω από αυτά


Τα πυλωνικά άρθρα ή Άρθρα Πυλώνες είναι η ακρογωνιαία λίθος  στη σελίδα σας. Ένα παράδειγμα ποιοτικού, μοναδικού πυλωνικού περιεχομένου είναι το Πυλωνικό άρθρο – σελίδα του ιστολογίου μου.

Γράψτε τουλάχιστον 3 άρθρα πυλώνες. Κατόπιν,  γράψτε κατά προτίμηση 100 άρθρα που να στοχεύουν στο πυλωνικό περιεχόμενο. Φροντίστε τα πυλωνικά άρθρα να είναι περίπου 5 με 10 χιλιάδες λέξεις, ενώ τα δορυφορικά άρθρα 500-700 λέξεις τουλάχιστον.

Να είναι δηλαδή διασυνδεδεμένα με αυτό. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι πολύ σημαντικοί για το ιστολόγιο και τις μηχανές αναζήτησης.

Η εσωτερική διασύνδεση είναι ένα ποιοτικό κριτήριο SEO γιατί όσο ευκολότερα προσπελάσουν τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης τη σελίδα σας από άποψη πλοήγησης και ταχύτητας, τόσο πιο πολλούς ψήφους παίρνετε στα τελικά αποτελέσματα αναζήτησης.

3. Επιλέξτε ένα όνομα χώρου που να εμπεριέχει τις βασικές λέξεις κλειδιά


Ένας παράγοντας που επηρεάζει το SEO είναι και το όνομα χώρου. Για παράδειγμα εάν λέγεστε Παπαδόπουλος και ασχολείστε με σίδερα προτιμήστε ένα όνομα τύπου Papadopoulos-sidera.xxx, παρά μόνο το Papadopoulos.xxx ή το sidera.xxx. Στη συνέχεια, μπορείτε να προσθέσετε και άλλα ονόματα πάνω στο βασικό. Εάν η λέξη κλειδί που χρησιμοποιείτε είναι το μάρκετινγκ, επιλέξτε παρόμοια ονόματα που να εμπεριέχουν τη λέξη κλειδί για να έχετε και καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης.

4. Κατοχυρώστε το όνομα χώρου μακροπρόθεσμα και όχι βραχυπρόθεσμα


Η μακροπρόθεσμη κατοχύρωση μας προσδίδει κύρος και περνάει το μήνυμα ότι ήρθαμε για να μείνουμε. Για παράδειγμα, αναζητήστε για την εταιρεία Apple στο web who is, για πόσο καιρό έχει κατοχυρώσει τα ονόματά της και θα δείτε ότι το έχει κάνει μέχρι το 2020 και έχει παραπάνω από 900 ονόματα χώρου.

5. Για κάθε αποστολή ή άρθρο στη σελίδα σας δημιουργήστε το ανάλογο βίντεο


Αποφύγετε δια ροπάλου τα αρχεία ήχου ή κάθε άλλο είδους αρχείου που δεν έχει σχέση με κείμενο, εικόνες ή βίντεο. Μην ξεχνάτε ότι η εταιρεία YouTube ανήκει στην Google σε αντίθεση με την εταιρεία Adobe. Για αυτό ποτέ δεν θα δείτε στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google σελίδες η αρχεία τύπου pdf, flash java κτλ.

Αντίθετα τα αρχεία βίντεο, τα άρθρα σε blog και οι εικόνες είναι αυτά που έχουν την πρωτοκαθεδρία σε κάθε σελίδα αποτελεσμάτων.

6. Ξεκινάτε να αποκτάτε συνδέσμους κειμένου από σχετικά ονομαστά ιστολόγια που να εμπεριέχουν τις λέξεις κλειδιά σας.


Οι σύνδεσμοι κειμένου (contextual backlinks)  εμπεριέχουν τις λέξεις κλειδιά για την ιστοσελίδα σας. Αυτό δείχνει στις μηχανές αναζήτησης ένα μπούσουλα για τη θεματολογία του ιστολογίου σας. Δεν έχει σημασία λοιπόν τι λέτε εσείς για σας, αλλά τι λένε οι άλλοι.

7. Δημιουργήστε ένα Μακροπρόθεσμο SEO Πλάνο


Ένα απλό μακροπρόθεσμο SEO πλάνο είναι αυτό που  περιέχει σταθερή δημιουργία και ροή περιεχομένου. Το καινούριο περιεχόμενο είναι αυτό που λατρεύουν οι μηχανές αναζήτησης. Το μοντέρνο περιεχόμενο είναι ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης των μηχανών αναζήτησης. Θα πρέπει να δημιουργείτε σταθερά περιεχόμενο κάθε εβδομάδα τουλάχιστον εάν δεν γίνεται συχνότερα ή και καθημερινά.

8. Μελετήστε τα SEO blogs των ειδικών επί θεμάτων SEO


Πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε θα πρέπει να μελετήσετε λίγο τους ειδικούς σε θέματα SEO. Κανείς δεν γεννήθηκε αυθεντία, και κανείς δεν τα ξέρει όλα.

Από τα καλύτερα ιστολόγια με κορυφαίο ποιοτικό περιεχόμενο σχετικά με το SEO είναι τα παρακάτω:


Το ParaMarketing blog στα αγγλικά, θα βρείτε πάρα πολλά άρθρα σχετικά με το SEO.


Μία από τις κορυφαίες πηγές SEO για όλους τους bloggers και μη.


Το  SEO blog του Αρχηγού της ομάδας καταπολέμησης του Spam της Google’s Spam team. Συμβουλές κατευθείαν από την πηγή.


Ο τίτλος μάλλον δεν είναι ο κατάλληλος. Αυτό το ιστολόγιο έχει μάλλον μια ανορθόδοξης ποιότητας περιεχόμενο σχετικά με το SEO.


Πολύ καλό περιεχόμενο σχετικά με τη δημιουργία συνδέσμων και δημιουργία επισκεψιμότητας.


Ένα blog σχετικά με το WordPress,  blogging και ηλεκτρονικό μάρκετινγκ.


Συμβουλές και επιχειρήματα για διαδικτυακούς επιχειρηματίες.


Μία από τις πιο αξιόπιστε πηγές σχετικά με το blogging, πώς να βγάλετε χρήματα από το αυτό και το ίντερνετ μάρκετινγκ.

9. Κατασκευάστε εξαρχής ένα SEO Blog σε WordPress και αποφύγετε όλα τα άλλα


Υπάρχουν πάρα πολλά Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου, όπως είναι το WordPress. Όμως κανένα δεν φθάνει σε εξελισιμότητα και λειτουργικότητα το WordPress.

Πρώτον έχει η μεγαλύτερη κοινότητα ηλεκτρονικής υποστήριξης σε όλο τον κόσμο. Επίσης έχει χιλιάδες θέματα, πρόσθετα και εφαρμογές που καλύπτουν και τον πιο απαιτητικό διαχειριστή. Τέλος είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για SEO εξ ορισμού.

Απλά κοιτάξτε τι είδους σελίδες φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και θα με θυμηθείτε. Οι περισσότερες από αυτές είναι φτιαγμένες σε WordPress.

Μην βαδίζετε στα τυφλά, ακόμα και εάν έχετε κάποια άλλη ιστοσελίδα κάπου αλλού,  ελάτε να φτιάξουμε από την αρχή ένα καινούριο ιστολόγιο, πέρα από το παλιό και δείτε αμέσως τη διαφορά.

Εκμεταλλευτείτε την υπηρεσία Δωρεάν εγκατάστασης WordPress

Επίσης, μπορείτε να υποβάλετε την ιστοσελίδα σας για μια δωρεάν αξιολόγηση SEO εδώ. Μια υπηρεσία αξίας 30€, που εσείς όμως την παίρνετε σήμερα εντελώς δωρεάν.

 10. Δημιουργήστε μια ταχύτατη σελίδα και φιλοξενείστε την σε έναν σούπερ ταχύτατο server


Η ταχύτητα της σελίδας σας είναι παράγοντας SEO.

Όσο ταχύτερη είναι η σελίδα σας, τόσο ευκολότερα θα την βρίσκει ο επισκέπτης, οι μηχανές αναζήτησης και τόσο πιο καλό SEO σκορ παίρνει. Που σημαίνει ότι οι ταχύτερες ιστοσελίδες ποζάρουν πρώτες στα αποτελέσματα αναζήτησης και είναι λίγο δύσκολο η σελίδα σας να καθυστερεί να φορτώσει και να έχει επισκεψιμότητα.

Προ δεκαετίας με τις αργές συνδέσεις ένας χρόνος φόρτωσης σελίδας μέχρι και επτά δευτερολέπτων ήταν αποδεκτός.

Πλέον αυτός ο χρόνος έχει πέσει στα δύο με τρία δευτερόλεπτα. Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας για το SEO;

11. Χρησιμοποιήστε τα ανάλογα εργαλεία SEO


Υπάρχουν αρκετά εργαλεία SEO, άλλα πολύ εξελιγμένα, άλλα
πολύ απλά. Σίγουρα θα χρειαστείτε το πρόσθετο WordPress SEO για να βελτιώσετε το SEO σκορ της σελίδας σας.

Παράλληλα, υπάρχει και το εργαλείο Tools.Pingdom.com όπου μπορείτε να τεστάρετε την ταχύτητα της σελίδας και να δείτε τι δεν πάει καλά. Ποιες εφαρμογές καθυστερούν την ιστοσελίδα σας, ποιες είναι απροβλημάτιστες και τι πρέπει να κάνετε για να το διορθώσετε.