Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

Ψέματα και Μύθοι γύρω από τη «Μάχη με Μαχαίρια» (Μέρος 8ο)





του MarcAnimalMacYoung

Επιμέλεια - Μετάφραση – Απόδοση στα Ελληνικά: Γιώργος Ανεστόπουλος

συνέχεια από το Μέρος 7ο Μύθος 6: Παγίδευση και Αφοπλισμός


Μύθος 7:  Βιο-μηχανικό κόψιμο

Τεχνικά αυτό δεν θα έπρεπε επ ουδενί να βρίσκεται σ' αυτήν την σελίδα:

Πρώτον, γιατί σέβομαι τον Bram Frank και δεύτερον - όσο κι αν προσπαθήσουμε να το εκλαϊκεύσουμε - το συγκεκριμένο θέμα "παραμπαίνει σε τεχνικά και εξειδικευμένα χωράφια".

Με απλά λόγια θα λέγαμε πάντως ότι, γενικά, το κόψιμο των τενόντων, των μυών και των νεύρων, όπως και να το κάνεις, "είναι αποτελεσματικό" (σε μια μάχη).

 Ένα "χαράκωμα/κόψιμο" έχει τη δυνατότητα από το να "αναστείλει προσωρινά" ή/και να καταστρέψει μόνιμα "κινητικές ικανότητες" του αντιπάλου.


Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την αποτελεσματικότητά του.

Ωστόσο, μήπως η καλά μελετημένη σκέψη του Jeff Cooper  "Καλύτερα να σε δικάσουν δώδεκα αντί να σε πάνε τέσσερις" ευτελίστηκε από διάφορους τύπους της νύχτας και των συμμοριών σε "κλισσέ";


Εξ αιτίας άγνοιας των σχετικών νομικών θεμάτων, έχω δει αυτή την ιδέα να παρερμηνεύεται και να διαδίδεται πολύ εκτεταμένα από εκείνους ακριβώς που αγνοούν τους νόμους, τα προηγούμενα και τις νομικές αποχρώσεις που αφορούν τη χρήση θανατηφόρου βίας.

Μεγάλο μέρος της συζήτησης σχετικά με την πρόκληση τέτοιου τύπου τραυμάτων (θανάσιμων) μέσω της χρήσης μαχαιριού είναι εξίσου φαντασιόπληκτο όσο και η αντίστοιχη ιστορία όπου ένας ηλίθιος, αφού "εκλήθη να απολογηθεί" για την φράση του "μόλις του την είχα ανάψει",  απαντά με ότι πιο βλακώδες κατεβάσει η κούτρα του.

Κανένας από αυτούς δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι ο νόμος έχει μια κάπως διαφορετική οπτική για τη χρήση από μέρους τους ενός όπλου με θανατηφόρα ισχύ επάνω σε ένα άλλο ανθρώπινο ον.

Στα μάτια του νόμου, ένα μαχαίρι είναι ένα θανάσιμο όπλο.

Η χρήση του επάνω σε έναν άλλον άνθρωπο λογίζεται ως θανατηφόρα δύναμη.

Και η μόνη φορά που δικαιολογείστε να χρησιμοποιήσετε θανατηφόρο βία - στα περισσότερα κράτη - είναι όταν βρίσκεστε "υπό άμεση απειλή θανάτου ή σοβαρής σωματικής βλάβης".

Με άλλα λόγια, αν είναι ήδη αρκετά κακό το "που" μπορείτε (πρέπει) να χρησιμοποιήσετε ένα μαχαίρι σε κάποιον, είναι αρκετά κακό και το να τον σκοτώσετε.

Για παράδειγμα, αν είστε στη φάση όπου προσπαθείτε να του "καταφέρετε πλήγμα" αυτό αυτομάτως σημαίνει πως "δεν βρίσκεστε (πια) σε αρκετό κίνδυνο για να δικαιολογηθεί η χρήση του μαχαιριού από μέρους σας".

Αυτό είναι κατάλοιπο εκείνου του παλιού "ρίξ' του στο πόδι", παρανόηση που τόσοι πολλοί άνθρωποι είχαν.

Οι άνθρωποι είχαν σκοπό να πυροβολήσουν τον πιθανό εισβολέα στο πόδι και να πουν ύστερα στην αστυνομία πως προσπάθησαν απλώς να τον τραυματίσουν.

Αυτό τους άφηνε "ανοιχτούς" σε όλα τα είδη των ποινικών διώξεων και αστικών διαφορών - από το άτομο που είχε πυροβοληθεί.

Υπάρχει ένας φυσικός δισταγμός να αφαιρέσεις μια άλλη ανθρώπινη ζωή.

Ωστόσο, όταν αυτό εκδηλώνεται, στην προσπάθεια να "πλήξεις" κάποιον για να τον κάνεις να "φύγει μακριά από το χώρο σου" καταλήγεις σε μια πολύ επικίνδυνη νομική γκρίζα ζώνη.

Και το γεγονός ότι βρεθήκατε ως "ίσος προς ίσον" σε μια κατάσταση όπου χρησιμοποιήθηκε μαχαίρι θα κάνει αυτή τη γκρίζα ζώνη ακόμη πιο επικίνδυνη.

Θυμηθείτε, το μαχαίρι θεωρείται όπλο κακοποιού.

...συνεχίζεται στο

Ψέματα και Μύθοι γύρω από τη «Μάχη με Μαχαίρια» (Μέρος 9ο) http://aegeanhawk.blogspot.gr/2014/11/9.html




Συνιστάται ν’ αρχίσετε από το 1ο Μέρος: http://aegeanhawk.blogspot.gr/2014/10/1_14.html