Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

Ψέματα και Μύθοι γύρω από τη «Μάχη με Μαχαίρια» (Μέρος 9ο)




του MarcAnimalMacYoung

Επιμέλεια - Μετάφραση – Απόδοση στα Ελληνικά: Γιώργος Ανεστόπουλος

συνέχεια από το Μέρος 8ο Μύθος 7:  Βιο-μηχανικό κόψιμο


Μύθος 8:  Γνωρίζοντας πώς να μάχεσαι με ραβδί σημαίνει ότι ξέρεις να μάχεσαι και με μαχαίρι

 (σημ. μτφρ:εννοεί κλόμπ κατά βάση μικρό προς μεσαίο και όχι ρόπαλα και κοντάρια - οι τεχνικές διαφοροποιούνται κατά πολύ τότε)


Έχω ένα φίλο, το Randy Brannan ο οποίος είναι φυσικός.
Ο άνθρωπος είναι βασικά ευφυέστατος και όταν αρχίζει να μιλάει γύρω από φυσική, εγώ το βουλώνω, κάθομαι και ακούω, γιατί ξέρει για τι πράγμα μιλάει.

Το θέμα είναι ότι ο Randy κι εγώ συνηθίζαμε ν' αγωνιζόμαστε με Μεσαιωνικά σπαθιά στους σχετικούς αγώνες "αναβίωσης Μεσαιωνικής Εποχής" της Καλιφόρνια.

Αυτοί οι "live γύροι ατσαλιού" ήταν όχι μόνο "αχορογράφητοι" αλλά ήταν βασικά άγριοι καυγάδες (βοηθά να κατανοήσουμε ότι εκείνη την εποχή, ήμασταν και οι δύο νέοι και συχνά ελαφρώς μεθυσμένοι - συνθήκες που ως γνωστό παράγουν το φρούτο "μα φαινόταν σαν μια καλή ιδέα εκείνη τη στιγμή").


Αργότερα ο Randy έφυγε έξω και εκπαιδεύτηκε στο «Κάλι / Escrima».

Έχοντας εμπειρία στη χρήση ενός πολύ ευρύτερου φάσματος όπλων από πολλούς συμφοιτητές του στο Κάλι του έδωσε μια ελαφρώς διαφορετική οπτική γωνία.

Μια μέρα, κατά τη συζήτηση αυτού ακριβώς του θέματος είπε:

Οι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι ένα ραβδί είναι ένα "μέσο όπλο" (σημ.μτφρ: ο μέσος όρος όλων των όπλων χειρός).

Ότι έχει ομοιότητες με όλα τα όπλα.
Αυτό είναι αλήθεια, όντως ισχύει.

Μα στη συνέχεια, όμως, ισχυρίζονται ότι εάν ξέρετε πώς να χρησιμοποιήσετε ένα ραβδί  τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα όπλα.

Αυτό δεν είναι αλήθεια.

Αυτό που δεν καταλαβαίνουν είναι ότι οι διαφορές είναι εξίσου σημαντικές με τις ομοιότητες.

Αυτό που δεν θέλουν να καταλάβουν είναι πως,

ακριβώς επειδή είστε εξπερ με ένα είδος εργαλείου/όπλου δεν σημαίνει αυτομάτως ότι μπορείτε να μεταφράσετε αυτή τη δεξιότητα σε ένα άλλο όπλο.

Κι όμως, πάρα πολλοί άνθρωποι λένε ότι έτσι έχουν τα πράγματα, στην πραγματικότητα, μάλλον κατηγορηματικά επιμένουν ότι είναι έτσι.

Προφανώς η πρόκληση του να είναι κανείς ειδικός ως  «Δάσκαλος σε όλα τα όπλα" είναι μεγαλύτερη από ό, τι να είναι ικανός με ένα ραβδί.

Η απλή αλήθεια είναι ότι διαφορετικά όπλα απαιτούν διαφορετικό χειρισμό.

Έχουν διαφορετικά βάρη, διαφορετικά μεγέθη, διαφορετική χρονική στιγμή, διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικές χρήσεις.

Υπάρχουν όντως βασικές ομοιότητες, αλλά εκτός κι αν θέλετε να καταλήξετε γονατιστός σε ένα σκοτεινό πάρκινγκ προσπαθώντας να κρατήσετε τα έντερα σας, θα ήταν καλύτερο να πάψετε να μιλάτε στον εαυτό σας σχετικά με τις ομοιότητες και να αρχίσετε να εστιάζετε στις διαφορές.

Για ν’ αρχίσουμε με το ραβδί, πρώτον και βασικότερο όλων: δεν έχει ΚΟΨΗ!

Στην εκπαίδευση μαχαιριών η Αιχμή και η Κόψη είναι κρίσιμα στοιχεία κάτι που δεν συμβαίνει με τα ραβδιά.
 Ο έλεγχος της "κόψης της λεπίδας" είναι λίγο πολύ ο δείκτης μεταξύ κάποιου που ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει ένα μαχαίρι και κάποιου "δήθεν" που προσπαθεί να σας πει ότι ξέρει από μαχαίρι.


Αν όντως "κατέχετε το πράγμα" μπορείτε να κάνετε τη διαφορά με μία μόνο κίνηση - ακόμα κι αν είναι μια γρήγορη κίνηση.

Στην πραγματικότητα, όσο πιο γρήγορη είναι η κίνηση, τόσο πιο προφανές είναι αυτό που πάτε να αποδείξετε.

Η "φυσική της ράβδου" δεν χρειάζεται αυτή την "ακρίβεια ελέγχου της κόψης".

Κι αυτό επειδή ένα ραβδί είναι "όπλο επαφής", τη στιγμή που η λεπίδα έχει σχεδιαστεί για να κόβει, να χαρακώνει, να ψιλοκόβει και να ψιλοφαλτσάρει, να καρφώνει, ενίοτε ακόμη και να πελεκάει.

Αν δεν έχετε την "κόψη" σας ακριβώς στο στόχο, τότε δημιουργείτε ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο φυσικής και αντιδράσεων, άλλων απ' αυτές που θέλετε.

Εάν εκπαιδεύεστε σε τεχνικές ράβδου, τότε να δεχτείτε πως μαθαίνετε τεχνικές ράβδου.
Αυτή είναι μια θεμιτή και έγκυρη δραστηριότητα.

Αν εκπαιδεύεστε σε τεχνικές μαχαιριών, τότε μαθαίνετε τεχνικές μαχαιριών.

Ενώ όντως υπάρχουν ομοιότητες,  υπάρχουν ταυτόχρονα "ριζικές διαφορές".

Μην πείτε στον εαυτό σας ή να μην του επιτρέψετε ποτέ να του πουν διαφορετικά.

Αν δεν με πιστεύετε, δοκιμάστε να πειραματισθείτε με μια μεγάλη ποικιλία όπλων κάνοντας με όλα ακριβώς την ίδια κίνηση.

Σημειώστε δε, πως αυτές οι διαφορές γίνονται ιδιαιτέρως εμφανείς όταν το όπλο σας συναντά τη σάρκα.




Συνιστάται ν’ αρχίσετε από το 1ο Μέρος: http://aegeanhawk.blogspot.gr/2014/10/1_14.html