Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Το χρονικό της θανάσιμης συντριβής του Ελληνικού F16 στην Ισπανία

Παγκόσμιο σοκ - Στους 11 οι νεκροί από τη συντριβή του F-16 στην Ισπανία - Τριήμερο πένθος στις ένοπλες δυνάμεις

Σαν φλεγόμενη μπάλα έπεσε το F-16 πάνω στα άλλα μαχητικά!

Σαν φλεγόμενη μπάλα έπεσε το F-16 πάνω στα άλλα μαχητικά!
Νεκροί οι χειριστές του ελληνικού μαχητικού σμηναγοί Παν.Λάσκαρης και Αθαν.Ζάγκας - Ανείπωτη τραγωδία σε άσκηση του ΝΑΤΟ στο Αλμπαθέτε - Νεκροί ακόμη εννέα Γάλλοι και 20 τραυματίες - Το ελληνικό μαχητικό παρέσυρε αεροσκάφη και ελικόπτερα στην πίστα του αεροδρομίου -

Καθηλώθηκαν τα ελληνικά F-16 Block 50 - Στην Ισπανία ο αρχηγός ΓΕΑ

Παγκόσμιο σοκ και δέος έχει προκαλέσει το τρομακτικό αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια άσκησης του ΝΑΤΟ στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας όταν διθέσιο ελληνικό F-16 συνετρίβη μέσα στην πίστα του αεροδρομίου σκοτώνοντας τους δύο χειριστές, παρασύροντας στο θάνατο ακόμη εννέα αεροπόρους από τη Γαλλία και τραυματίζοντας 20 στρατιωτικούς από τη Γαλλία και την Ιταλία πολλοί εκ των οποίων φέρουν σοβαρά εγκαύματα.


Σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Monde», εκτός από τους δύο Έλληνες πιλότους που έχασαν την ζωή τους κατά την συντριβή του ελληνικού F-16, ο αριθμός των Γάλλων θυμάτων αυξήθηκε πριν από λίγο σε εννέα. Ένας από τους 21 συνολικά τραυματίες άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα το πρωί.

Το διθέσιο ελληνικό F-16 Block 50, ένα από τα τέσσερα ελληνικά μαχητικά που μεταστάθμευαν στην αεροπορική βάση Lol Llanos στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας συμμετέχοντας στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), είχε μόλις εντολή για απογείωση. Ηταν 16:40, ώρα Ελλάδος, της 26ης Ιανουαρίου.

Κατά τη διάρκεια της απογείωσης, της πιο δύσκολης φάσης στην πτήση, και μόλις το ελληνικό F-16 είχε «ξεκολλήσει» από τον διάδρομο αποπροσγείωσης, για κάποιο άγνωστο λόγο το ελληνικό μαχητικό αεροσκάφος έφυγε προς τα δεξιά και συνετρίβη στην πίστα της αεροπορικής βάσης.

Οι δύο Έλληνες πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους, δηλαδή ο σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο και ο σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, σκοτώθηκαν την ώρα που το F-16 χτύπησε στο έδαφος.

«Φαίνεται ότι οι δύο άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους είναι Έλληνες υπήκοοι και (οι υπόλοιποι) οκτώ Γάλλοι», δήλωσε ο πρωθυπουργός Ραχόι ερωτηθείς σε απευθείας μετάδοση από το ισπανικό τηλεοπτικό δίκτυο Telecinco.

Η κατάσταση των 20 τραυματιών
Από τους 20 τραυματίες οι 10 είναι Γάλλοι και οι 10 Ιταλοί. Έξι από τους τραυματίες νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Αμύνης της Ισπανίας στο protothema.gr, από τους 13 τραυματίες που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο του Αλμπαθέτε, οι επτά φέρουν σοβαρά τραύματα, ενώ η κατάσταση των πέντε κρίνεται σταθερή.

Πληροφορίες ήθελαν τρεις από τους τραυματίες να βρίσκονται σε μονάδα εντατικής θεραπείας, ενώ ένας ακόμα φαίνεται να έχει υποστεί ακρωτηριασμό.


Οι φωτογραφίες δείχνουν πύρινη κόλαση
Το αεροσκάφος F-16 βρισκόταν στη φάση της απογείωσης. Τα συστήματά του λειτουργούσαν στο μάξιμουμ και ήταν γεμάτο με καύσιμο. Ο τοξικός μαύρος καπνός και η αποκάλυψη ότι εκτός από το ελληνικό Block 50 που συντερίβη καταστράφηκαν ακόμη πέντε μαχητικά αεροσκάφη και αρκετά ελικόπτερα αποκαλύπτουν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Ο αριθμός των 10 νεκρών πιλότων και οι 21 τραυματίες μπορούν να κάνουν τον καθένα από μας να αναλογιστεί τις φρικιαστικές εικόνες που προκλήθηκαν όταν το ελληνικό F-16 αμέσως μετά την συντριβή του έπεσε σαν πύρινη μπάλα πάνω στα αεροσκάφη που προετοιμάζονταν να τροχοδρομήσουν και να απογειωθούν για να λάβουν μέρος στην άσκηση.





Το F-16 έγινε «πύρινη μπάλα» που σκόρπισε το θάνατο
Αμέσως μετά τη συντριβή του, δεδομένου ότι βρισκόταν στη φάση της απογείωσης και κινούνταν με τη μέγιστη ταχύτητα, το F-16 μετατράπηκε σε μια πύρινη μπάλα που παρέσυρε τουλάχιστον άλλα πέντε γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη που ήταν έτοιμα να απογειωθούν για να λάβουν μέρος στην άσκηση και συνέχιζε τη φονική πτήση του χτυπώντας πάνω σε ελικόπτερα που βρίσκονταν σταθμευμένα στην πίστα της βάσης Los Llanos. Από το πρωτοφανές δυστύχημα, εκτός από τους δύο έμπειρους Έλληνες πιλότους, έχασαν τη ζωή τους ακόμη οκτώ Γάλλοι αεροπόροι, κάποιοι εκ των οποίων βρίσκονταν μέσα στα μαχητικά τους έτοιμοι για απογείωση και δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν όταν το φλεγόμενο F-16 Block 50 έπεσε πάνω τους...


To γράφημα της El Pais αναπαριστά τι συνέβη:

1. To ελληνικό F-16 συμμετέχει σε ετήσια άσκηση με δύο πιλότους

2. Στις 15:30 ξεκινά τους ελιγμούς για την απογείωση

3. Για άγνωστους λόγους ο κινητήρας κάνει «κράτει»

4. Το αεροσκάφος στρίβει δεξιά, χάνει ύψος και συγκρούεται με άλλα αεροσκάφη που ετοιμάζονται να μπουν στο διάδρομο απογείωσης.







Επί ώρες μετά το δυστύχημα η περιοχή του δυστυχήματος είχε αποκλειστεί από τις ισπανικές αρχές. Το ελληνικό υπουργείο Άμυνας μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας δεν επιβεβαίωνε το θάνατο των δύο χειριστών.


Στο Αλμπαθέτε ο αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων
Το βράδυ της Δευτέρας ένα ελληνικό C-130 με τον αρχηγό Τακτικής Αεροπορίας αντιπτέραρχο Χρήστο Βαΐτση, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων και ειδική ομάδα για τον καθαρισμό της περιοχής που συνετρίβη το F-16 αναχώρησαν για την Ισπανία. Περίπου στη μία τα ξημερώματα της Τρίτης το ελληνικό C-130 έφτασε στην Βαλένθια και περίπου δύο ώρες αργότερα ο αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας και το κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασαν στη βάση Los Llanos στο Αλμπαθέτε. Μετά την συντριβή, το θάνατο των 10 αεροπόρων και τον τραυματισμό ακόμη 21 ανθρώπων, το μεγάλο πρόβλημα που ανάγκασε τους Ισπανούς να αποκλείσουν το χώρο του δυστυχήματος ήταν η διαρροή τοξικών-σύνθετων υλικών. Λόγω της συντριβής, τοξικό δοχείο του F-16 καταστράφηκε και το περιεχόμενό του διασκορπίστηκε στο χώρο του αεροδρομίου. Το μεγάλο πρόβλημα δεν ήταν η περισυλλογή του τοξικού υλικού αλλά η απολύμανση της περιοχής και όπως διαπιστώθηκε οι Ισπανοί δεν είχαν τα απαιτούμενα υλικά για τον καθαρισμό του χώρου και γι' αυτό χρειάστηκε η μεταφορά ειδικής ομάδας από την Ελλάδα.


Τριήμερο πένθος στις ένοπλες δυνάμεις
Το τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα στην Ισπανία έχει βυθίσει στο πένθος τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις. Κηρύχθηκε τριήμερο πένθος και οι σημαίες σε όλες τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις κυματίζουν μεσίστιες.

Διαβάστε την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας το πρωί της Τρίτης για την πτώση του διθέσιου F-16 Block 50:
    Τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015 και ώρα Ελλάδας 16:16, διθέσιο αεροσκάφος F-16D Block 50 της 111ΠΜ/341Μ, το οποίο συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας, συνετρίβη κατά τη διάρκεια της απογείωσης με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό των δύο (2) Ιπταμένων.
    Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128 εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16.
    Στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, βρίσκεται ομάδα εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον Αρχηγό της Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση.
    Λόγω ύπαρξης τοξικών – σύνθετων υλικών, η περιοχή του ατυχήματος έχει αποκλειστεί από τις ισπανικές Αρχές και εξειδικευμένο κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας μετέβη με αεροσκάφος C-130, προκειμένου να συνδράμει στην πρόσβαση των επίγειων δυνάμεων στην εν λόγω περιοχή.
    Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως.



Οι δύο νεκροί χειριστές ήταν έμπειροι
Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, ο σμηναγός  Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16. Ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, ο οποίος επίσης σκοτώθηκε στο Αλμπαθέτε ήταν έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128 εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16.


Ο σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης





Ο σμηναγός Αθανάσιος Ζάγκας





Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως.


Τα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας
Μετά τη συντριβή του F-16 Block 50, τα άλλα τρία αεροσκάφη ομοίου τύπου από την 341 Μοίρα της 111 Πτέρυγας Μάχης στη Νέα Αγχίαλο καθηλώθηκαν. Η ίδια εντολή για καθήλωση μέχρι να επανελεγχθούν δόθηκε σε όλα τα F-16 Block 50 που βρίσκονται στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στο ερώτημα τι συνέβη και προκλήθηκε αυτή η φρικιαστική τραγωδία δεν είναι εύκολο να απαντηθεί. Πώς έπαθε απώλεια ισχύος το F-16 την ώρα της απογείωσης;
Οι αξιωματικοί του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας επισημαίνουν ότι είναι πρόωρο να αναφερθούν σε πιθανά αίτια του δυστυχήματος. Το ίδιο λένε και για τις πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσει ότι μπορεί να παρουσιάστηκε πρόβλημα στο σύστημα αυτόματου πιλότου την πιο κρίσιμη στιγμή της πτήσης, στη φάση της απογείωσης δηλαδή. 


Στην Ισπανία και ο αρχηγός ΓΕΑ
Στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, όπου ήδη βρίσκεται ο υπ' αριθμόν 2 της Πολεμικής Αεροπορίας αντιπτέραρχος Χρήστος Βαϊτσης μεταβαίνει σήμερα και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Ευάγγελος Τουρνάς.

«Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων του τραγικού δυστυχήματος της 26ης Ιανουαρίου 2015, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, θα μεταβεί σήμερα, 27 Ιανουαρίου 2015, στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΓΕΑ.

Ο Δένδιας ενημέρωσε τον πρωθυπουργό Αλ.Τσίπρα
Για το τραγικό δυστύχημα με το ελληνικό F 16 στην Ισπανία ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αντιπτέραρχο Τουρνά. Ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τον αρχηγό ΓΕΑ να τον κρατάει συνεχώς ενήμερο για το συμβάν. Ακολούθως ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον απερχόμενο υπουργό Άμυνας Νίκο Δένδια από τον οποίο επίσης ζήτησε συνεχή ενημέρωση.
Σε δήλωσή του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ανέφερε τα εξής: «Εκφράζουμε την θλίψη μας και την οδύνη μας για τις τραγικές συνέπειες που είχε η συντριβή μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής μας Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια άσκησης στη φίλη και σύμμαχο  Ισπανία. Αυτές τις ώρες η σκέψη μας είναι με τις οικογένειες των Ελλήνων Αξιωματικών, όπως και με τις οικογένειες των θυμάτων, ανεξαρτήτως εθνικότητας».


http://www.protothema.gr/