Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Οι άνθρωποι επιδιώκουν να βολευτούν. Μόνο όμως όσο είναι ξεβολεμένοι υπάρχει ελπίδα γι' αυτούς" (Ralph Waldo Emerson). Όσο για τις δικαιολογίες πως δεν υπάρχει κανένας αξιόλογος "Σχεδιασμός" για να ακολουθήσει κανείς,δεν είναι αυτό το "πρωτεύον"...Ακόμη κι αν υπήρχε, ιδού τι έλεγε ένας Αρχιστράτηγος (Von Moltke) περί τούτου: "Ένα σχέδιο μάχης έχει διάρκεια ζωής όσο τα πρώτα λεπτά της μάχης..." Πράγμα που σημαίνει: Τόσο πριν όσο και μετά το «Σημείο 0 της Σύγκρουσης» είναι θέμα "Ψυχής", Αποφασιστικότητας, προετοιμασίας, ικανότητας προσαρμογής...Όσο όμως οι "βολεμένοι" είναι "απίστευτα πολλοί", "ισχυροί" και "αδίστακτοι" και όσο η Φτωχολογιά είναι ένα τσούρμο "ΔΕΙΛΟΙ", κανένα Φονικό Καθεστώς δεν κινδυνεύει...κι αυτό το "ΞΕΡΟΥΝ"..."

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Σε κίνδυνο το γερμανικό ΑΕΠ και κατ'επέκταση ολόκληρη η ευρωζώνη από την απάτη της VW στις ΗΠΑ


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ EPA ΠΟΥ "ΘΑΒΕΙ" ΤΗΝ VW
του Βασίλη Καπούλα
Σε μείζον πρόβλημα για την γερμανική οικονομία και κατ'επέκταση για την ευρωζώνη εξελίσσεται η υπόθεση της απάτης με την απόκρυψη των ρύπων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VW, καθώς πέρα από τα 18 δισ. πρόστιμο και τα 26 δισ. δολ. απώλειες σε χρηματιστηριακή αξία που υπέστη η εταιρεία μέσα σε δύο ημέρες, ένα κρίσιμο δεδομένο δείχνει την έκταση του προβλήματος: 

Η VW Group με τα περίπου 200 δισ. ευρώ ετήσιο τζίρο, αντιπροσωπεύει το 3% του γερμανικού ΑΕΠ!

Η Γερμανία είναι η ατμομηχανή της οικονομίας στην ΕΕ και η γερμανική οικονομία εξαρτάται κυρίως από τις εξαγωγές οι οποίες είναι ίσον με το 45% του ΑΕΠ της.

Ο τομέας του αυτοκινήτου αποτελεί το 17% των εξαγωγών της Γερμανίας, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία πράγμα που σημαίνει ότι το Βερολίνο θα επιβλέψει τις εξελίξεις στον τομέα πολύ προσεκτικά.

Και αυτή την στιγμή η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και η πλέον υγιής παγκοσμίως, κινδυνεύει πραγματικά, αν όχι με κλείσιμο σίγουρα με διάσπαση.

Αμερικανοί αναλυτές του Stratfor επισημαίνουν ότι το σκάνδαλο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν αποδειχτεί (είναι 100% σίγουρο) ότι εμπλέκονται και άλλοι Γερμανοί υποκατασκευαστές!
Nazi leader Adolf Hitler (1889 - 1945) inspects the new, Volkswagen 'people's car' at the Fallersleben car factory, 27th May 1938. The factory is designed to manufacture six million of the cars. On Hitler's left is the car's designer Dr Ferdinand Porsche (1875 - 1951).

Ολοι στο VW Group αυτή την στιγμή "κοιτάνε" προς το Κατάρ: 

Το εμιράτο κατέχει μεγάλο ποσοστό στην εταιρεία και είναι ο μοναδικός εταίρος που μπορεί να "βάλει βαθιά" - μα πολύ βαθιά, όμως - "το χέρι στην τσέπη" για να επιβιώσει το γερμανικό Group.
Η Volkswagen βρίσκεται σε μια κρίσιμη στιγμή, η μετοχή της έπεσε κατά 34% σε δύο ημέρες.

Ο πραγματικός κίνδυνος θα προκύψει αν αποδειχτεί ότι εμπλέκονται και άλλοι Γερμανοί κατασκευαστές. Υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν είναι μόνο η Volkswagen ο μόνος παραβάτης και αν και άλλοι μεγάλοι Γερμανοί κατασκευστές αποδειχθούν ένοχοι της ίδια παράβασης αυτό θα είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για ολόκληρη την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία!

Η Γερμανία είναι διάσημη για το "Mittelstand," το πλήθος μικρών και μεσαίων εταιρειών στοιν κοιλάδα του Ρήνου και πέρα που κατασκευάζουν υψηλής ποιότητας μηχανικά μέρη για όλων των ειδών τις μηχανές και από εκεί προέρχονται πολλά "κομμάτια" της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε έναν "ιό" που θα επηρεάσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ρίχνοντας κατακόρυφα την αλυσίδα τιμών στους προμηθευτές.

Η σημασία του εξαγωγικού τομέα της Γερμανίας βρίσκεται πέρα από τα σύνορα της χώρας. Το 2012 όταν η Ευρώπη βρισκόταν στο αποκορύφωμα της κρίσης χρέους αναδύθηκε μια "Γερμανική λύση". Η Γερμανική ετυμηγορία ήταν ότι χώρες όπως η Ισπανία, Ιρλανδία, Πορτογαλία και Ελλάδα ζούσαν πέρα από τα όρια τους, βασίζονταν σε ξένα δάνεια για την ανάπτυξη τους και όχι στην απόκτηση ξένου κεφαλαίου μέσω της αύξησης των εξαγωγών με υψηλής ποιότητας προιόντα.

Το δημοσιονομικό σύμφωνο της Ε.Ε. (οικονομική λιτότητα) που υπογράφτηκε το 2012 σχεδιάστηκε για να ενθαρρύνει τις Ευρωπαϊκές χώρες να ισορροπήσουν τους προυπολογισμούς και να αυξήσουν τις εξαγωγές για να κάνουν δηλαδή τις οικονομίες τους περισσότερο "γερμανικές".

Μετά από δύο χρόνια αργής εφαρμογής, σχεδόν ακινησίας, ένα οικονομικό κλίμα ευνοικό για την ανάπτυξη της ευρωζώνης ανέκυψε τους τελευταίους 12 μήνες. Χαμηλές τιμές πετρελαίου φτηνά εισαγωγικά προιόντα, το ευρώ έχει αυξήσει την εξαγωγική ανταγωνιστικότητα σε σχέση με την παγκόσμια οικονομία χάρη και στην ποσοτική διευκόλυνση.

Οι εμπορικοί αριθμοί Ιουλίου 2014-Ιουλίου 2015 δείχνουν ότι το εμπορικό πλεόνασμα της ευρωζώνης με τον υπόλοιπο κόσμο έχει ανέλθει από 21 δισ. ευρώ σε 31 δισ. ευρώ.

Παρόλα αυτά, μια προσεκτική ματιά στους αριθμούς αποκαλύπτουν ότι ουσιαστικά το πλεόνασμα προέρχεται από την Γερμανία και όχι από τις μεσογειακές οικονομίες γιατί παρά την ενθάρρυνση στις χώρες να γίνουν σαν την...Γερμανία, το Βερολίνο κατάφερε να γίνει μια ακραία εκδοχή του ίδιου του εαυτού του.

Γι αυτό το εμπορικό πλεόνασμα της ευρωζώνης βασίζεται στην Γερμανία περισσότερο απ' ότι πριν και οποιαδήποτε αντίκτυπος στον γερμανικό εξαγωγικό τομέα θα επηρεάσει επίσης τους αριθμούς της ευρωζώνης!


Στην πραγματικότητα, το γερμανικό σχέδιο αποτελεί κιόλας κουρελόχαρτο. Το δημοσιονομικό σύμφωνο υπέφερε αρκετές αναταράξεις ένα χρόνο πριν όταν επιτράπηκε σε Γαλλία και Ιταλία να ξεπεράσουν τα όρια που είχαν τεθεί, ένα επεισόδιο που είναι πολύ πιθανόν να επαναληφθεί και φέτος.

Η ιδέα μετατροπής της ευρωζώνης σε "εξαγωγική μηχανή" βασιζόταν στην ισχυρή παγκόσμια ζήτηση κατανάλωσης όλων αυτών των εξαγωγών.

Η βελτίωση των ευρωπαϊκών εξαγωγών φαίνεται αδύνατη ακόμα και σε περίπτωση οικονομικής ευθυγράμμισης των χωρών του Νότου, καθώς οι αναπτυσσόμενες χώρες αντιμετωπίζουν οικονομική αστάθεια και οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται μακρυά από την ανάκαμψη.

Συνεπώς η υπόθεση της Wolkswagen ενδέχεται να επηρεάσει ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και κατ' επέκταση τις γερμανικές εξαγωγές στο σύνολό τους, αποδυναμώνοντας έτσι τη γερμανική οικονομική δύναμη, μοναδικό εγγυητή της ευρωπαϊκής οικονομικής σταθερότητας.

Ωστόσο ακόμα και αν η υπόθεση της Wolkswagen δεν επεκταθεί εκτός των γερμανικών συνόρων, το γερμανικό όνειρο για μετατροπή της ευρωζώνης σε σημαντική εξαγωγική δύναμη, μοιάζει καταδικασμένο.

Υπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία είχε τοποθετήσει ένα ειδικό λογισμικό με έναν αλγόριθμο που "αντιλαμβανόταν" πότε το αυτοκίνητο περνάει τέστ εκπομπής ρύπων με αποτέλεσμα να ανιχνεύει τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και να το θέτει σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

Όχι μόνο η επιχείρηση είναι πιθανό να λάβει βαρύ πρόστιμο από τις αμερικανικές αρχές αλλά και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πουλιούνται παγκοσμίως θα υποφέρουν από το ίδιο πρόβλημα. Γερμανία, Ελβετία, Νότια Κορέα έχουν αναγγείλει ότι θα εξετάσουν αν η Volkswagen ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές-πρότυπα ενώ Γαλλία-Ιταλία έχουν ζητήσει μια πανευρωπαϊκή έρευνα. Στο μεταξύ η Αμερικανική Υπηρεσία προστασίας περιβάλλοντος είπε ότι θα εξετάσει και άλλα αυτοκίνητα για παρόμοια απάτη.

Το pronews.gr φέρνει στην δημοσιότητα την έκθεση της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ που κοινοποιήθηκε στην VW.

Και μια έκπληξη: Μπορεί η Αννα Στεφανοπούλου, η Ελληνίδα καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν, να συνεισέφερε στην αποκάλυψη της απάτης, αλλά "στην άλλη πλευρά του λόφου" στην VW Group των ΗΠΑ, ελληνικής καταγωγής είναι και ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για την αμερικανική αγορά, με το όνομα Ντέϊβιντ Γιαννακόπουλος! Ο οποίος τυπικά δεν έχει καμία ευθύνη για την απάτη, αλλά δίνει ένα ακόμα πιο "ελληνικό χρώμα" στην υπόθεση...