Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Οι άνθρωποι επιδιώκουν να βολευτούν. Μόνο όμως όσο είναι ξεβολεμένοι υπάρχει ελπίδα γι' αυτούς" (Ralph Waldo Emerson). Όσο για τις δικαιολογίες πως δεν υπάρχει κανένας αξιόλογος "Σχεδιασμός" για να ακολουθήσει κανείς,δεν είναι αυτό το "πρωτεύον"...Ακόμη κι αν υπήρχε, ιδού τι έλεγε ένας Αρχιστράτηγος (Von Moltke) περί τούτου: "Ένα σχέδιο μάχης έχει διάρκεια ζωής όσο τα πρώτα λεπτά της μάχης..." Πράγμα που σημαίνει: Τόσο πριν όσο και μετά το «Σημείο 0 της Σύγκρουσης» είναι θέμα "Ψυχής", Αποφασιστικότητας, προετοιμασίας, ικανότητας προσαρμογής...Όσο όμως οι "βολεμένοι" είναι "απίστευτα πολλοί", "ισχυροί" και "αδίστακτοι" και όσο η Φτωχολογιά είναι ένα τσούρμο "ΔΕΙΛΟΙ", κανένα Φονικό Καθεστώς δεν κινδυνεύει...κι αυτό το "ΞΕΡΟΥΝ"..."

Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2015

«Κυνική» ομολογία από Τούρκο διακινητή: αν η τουρκική κυβέρνηση ήθελε, δεν θα πέρναγε ούτε μύγα στην Ελλάδα...



ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Ψηλά στη λίστα της τουρκικής μαφίας που περνάει μετανάστες στα ελληνικά νησιά, ο Οσμάν αποκαλύπτει πώς λειτουργεί το κύκλωμα - Με σχολικά, Ρωσίδες συνοδούς ως «βιτρίνα» ή ακόμα και... νεκροφόρες φτάνουν μέχρι τα τουρκικά παράλια όσοι θέλουν να περάσουν απέναντι".

Αν η τουρκική κυβέρνηση δεν ήθελε να κάνουμε τη δουλειά που κάνουμε, εμείς δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε στην Ελλάδα ούτε μύγα".

Η παραπάνω... αφοπλιστική ομολογία ανήκει, σύμφωνα με ειδικό θέμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στον «Οσμάν» -αυτό, τουλάχιστον, είναι το όνομα που χρησιμοποιεί ένας από τους κορυφαίους της τουρκικής μαφίας, που διαχειρίζεται μετανάστες και πρόσφυγες στη γειτονική χώρα.

Δεν κρύβεται… "Αν η τουρκική κυβέρνηση δεν ήθελε να κάνουμε τη δουλειά που κάνουμε εμείς δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε στην Ελλάδα ούτε μύγα" λέει αφοπλιστικά.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Οσμάν διατηρεί ένα μαγαζί στη Σμύρνη που πουλάει τρόφιμα. Ένα μεγάλο μπακάλικο στο Μπασμανέ, τη συνοικία των Ρωμιών και των Εβραίων πριν το 1922, που σώθηκε από τη φωτιά. 


Οι Τούρκοι τη συνοικία την αποκαλούν "Δαμασκό". Όπως λένε, "εδώ έχει πιο πολλούς Σύρους απ’ότι στη Συρία". Δεν είναι όμως η εικόνα της περιοχής όπως ήταν το περασμένο καλοκαίρι. Στους δρόμους δεν έχει κανέναν Σύρο.

Ο Οσμάν εξηγεί ότι πλέον "μένουν σε σπίτια που έχουν νοικιαστεί ειδικά γι' αυτό το σκοπό. Δεν κυκλοφορούν ελεύθερα, η μετακίνησή τους γίνεται με ΙΧ αυτοκίνητα που τους παραλαμβάνουν από τα σπίτια και τους μεταφέρουν σε σημεία εκκίνησης. Από εκεί μεταφέρονται στα σημεία αναχώρησης".

Πώς μεταφέρονται, όμως; Με πολλούς τρόπους, ενδεικτικούς του μεγέθους του κυκλώματος και του αδίστακτο του τρόπου που αυτό λειτουργεί.

Μετανάστες και πρόσφυγες έχουν μεταφερθεί από τον Οσμάν στις περιοχές απέναντι από τη Λέσβο και τη Χίο με λεωφορεία φορτωμένα σε αυτοκίνητα οδικής βοήθειας. 

Με σχολικά λεωφορεία, από την ώρα που τα παιδιά σχολάνε μέχρι την επομένη το πρωί, που τα λεωφορεία θα ξαναχρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά μαθητών.

Με ένα κομβόι ΙΧ, πράγμα που επιτρέπει, ακόμα κι όταν ένα αυτοκίνητο το σταματήσει η αστυνομία, όλα τα άλλα να κατευθυνθούν στον προορισμό τους. 

Υπάρχουν όμως και… VIP μεταφορές, όπως ανδρών ως πλούσιων αράβων με «βιτρίνα» Ρωσίδες συνοδούς ακόμα και… με νεκροφόρες! Οι τελευταίες, λέει ο Οσμάν, είναι ακριβές υπηρεσίες και πληρώνονται εξτρά, σχεδόν όσο και το πέρασμα στο νησί.

Η βάση του κυκλώματος είναι στη Σμύρνη. Στην κορυφή είναι τα μέλη της μαφίας. Οι περισσότεροι είναι στη δουλειά πάνω από 20 χρόνια. 


Παλιότερα το κάνανε για κανένα καλό μεροκάματο. Πλέον, και ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, τα λεφτά είναι πολλά και αξίζει τον κόπο κανείς ακόμα και να ρισκάρει.

Στην άλλη άκρη του δικτύου είναι οι τοπικοί παράγοντες. Αυτοί που διαθέτουν χώρους-ασφαλή περάσματα απ’ όπου και ξεκινούν οι βάρκες. 

Αυτοί έχουν την ευθύνη να διατηρούν το πέρασμα καθαρό και ασφαλές και να εξασφαλίζουν, είτε την εκπαίδευση κάποιου από τους μεταφερόμενους στο χειρισμό της βάρκας, είτε την εξασφάλιση ενός «φτωχοδιάβολου», που, έναντι καλού μεροκάματου, της τάξης των 100 ευρώ τη φορά, θα μεταφέρει τη βάρκα στο νησί και θα επιστρέψει στη συνέχεια στη βάση.

Στο ενδιάμεσο των κορυφαίων και των τοπικών παραγόντων υπάρχουν κυρίως δύο κατηγορίες εμπλεκομένων. Οι "ντίλερς", δηλαδή αυτοί που μαζεύουν πελατεία και την προωθούν στους κορυφαίους της μαφίας. 

Πώς το κάνουν αυτό; Μέσω σελίδων στο Facebook, αλλά και με τηλέφωνα που δίνονται από πελάτη σε πελάτη. 

Σε αυτούς απευθύνονται οι κορυφαίοι της οργάνωσης, όταν έχουν βάρκα έτοιμη προς αναχώρηση και απλά την γεμίζουν.

Κοντά σε αυτούς οι "μπάνκερς". 

Απίστευτο, πλην όμως αληθινό. Πρόκειται για τους "τραπεζίτες" του κυκλώματος, οι οποίοι εισπράττουν τα κόμιστρα. 

Ο υποψήφιος προς μετακίνηση πληρώνει σε αυτόν με όποιον τρόπο μπορεί. Με χρήματα ή και σε είδος. Κοσμήματα ή πολύτιμες πέτρες, ακόμα και με αρχαιότητες! 

Από τη στιγμή που θα πληρώσει, έχει χρόνο τριών ημερών να περάσει στην Ευρώπη. Μόλις η μεταφορά ολοκληρωθεί, ο κάθε μετανάστης και πρόσφυγας τηλεφωνεί σε έναν αριθμό που του έχουν δώσει και δίνει έναν κωδικό αριθμό που έλαβε όταν πλήρωσε. 

Τότε τα κόμιστρα "απελευθερώνονται" και ο τραπεζίτης πληρώνει όσους έχουν λαμβάνειν. Περίπου το 15% με 20% πληρώνεται σε όλους τους άλλους συμμετέχοντες στη μεταφορά, ενώ το υπόλοιπο ποσό το παραλαμβάνει ο κορυφαίος του κυκλώματος.

Ανάλογα με το μέγεθος και την ποιότητα της μηχανής, οι πλαστικές βάρκες κοστίζουν από 800 έως 20.000 ευρώ! Αυτές αγοράζονται νόμιμα, με τιμολόγιο, ούτως ώστε κατά τη μεταφορά, ακόμα και αν η αστυνομία σταματήσει κάποιον που μεταφέρει βάρκες και μηχανές, να μην μπορεί να του κάνει τίποτα.

Αυτός πληρώνει και τους τραπεζίτες. Αυτοί πληρώνονται από 20 μέχρι 100 ευρώ για κάθε είσπραξη, ενώ κρατάνε και όλα τα χρήματα όσων δεν τηλεφωνούν για να δηλώσουν την άφιξη στον προορισμό τους, είτε, φυσικά, γιατί πνίγηκαν είτε γιατί τους συνέλαβε η ακτοφυλακή και τους επέστρεψε στην Τουρκία κι από εκεί στα στρατόπεδα που διατηρεί στη νοτιοανατολική Τουρκία.

Έχουν και... κανόνες ηθικής!"Δεν θέλει ματωμένα λεφτά" λέει ο Οσμάν. 


Επικαλείται τους "κανόνες ηθικής" που διακρίνουν τη δική του δουλειά. Γιατί, όπως λέει, όλοι αυτοί οι κορυφαίοι "είναι ηθικοί"! Δεν αφήνουν κόσμο να περάσει με «θάλασσα». Δεν βάζουν περισσότερους από 50 σε κάθε μεγάλη βάρκα και περισσότερους από 20 σε μικρή. Αυτοί μεταφέρουν κόσμο μόνο με πλαστικές βάρκες.

Οι ξύλινες είναι δουλειά ντόπιων ή κάποιων Αράβων, "που τους είχαμε σαν ενδιάμεσους να μαζεύουν λόγω της γλώσσας κόσμο και άνοιξαν δικά τους μαγαζάκια και πνίγουν τον κόσμο. 


Αυτούς πιάνουν συνήθως οι λιμενικές αρχές της Τουρκίας ή ρισκάρουν περνώντας κόσμο με μεγάλα σκάφη, προκαλώντας ατυχήματα όπως αυτό στη Λέσβο στις 28 Οκτωβρίου".

Ο Οσμάν είναι απόλυτα ενημερωμένος για την κατάσταση που επικρατεί στη Λέσβο, αλλά και στην Τουρκία, ειδικά μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης Νταβούτογλου με την ΕΕ. 

Ξέρει για τις τραγωδίες με τους νεκρούς, για τα hot spot και για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά. 

Ξέρει ότι το Σαββατοκύριακο, πριν ένα μήνα περίπου, δεν πέρασε κανένας στη Λέσβο, επειδή στην περιοχή του Μοσχονησιού στον Αδραμυτινό κόλπο ήταν ο Ερντογάν για τη γιορτή της ελαιοσυλλογής. "Να μην προκαλούμε κιόλας" λέει γελώντας.

Και αποχαιρετά τον ρεπόρτερ, "γιατί έχει δουλειά". Δηλώνει ότι δεν φοβάται που μίλησε σε ελληνικό μέσο ενημέρωσης. 


"Αν η τουρκική κυβέρνηση δεν ήθελε να κάνουμε τη δουλειά που κάνουμε, εμείς δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε στην Ελλάδα ούτε μύγα!" επαναλαμβάνει.

Εξάλλου, έχει βγάλει πολλά λεφτά. "Να κάθομαι εγώ. Και τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου. Σήμερα, αν μου πει κάποιος πως πρέπει να σταματήσω, θα το κάνω. Αλλά δεν μου το λέει και κανένας...".