Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Οι άνθρωποι επιδιώκουν να βολευτούν. Μόνο όμως όσο είναι ξεβολεμένοι υπάρχει ελπίδα γι' αυτούς" (Ralph Waldo Emerson). Όσο για τις δικαιολογίες πως δεν υπάρχει κανένας αξιόλογος "Σχεδιασμός" για να ακολουθήσει κανείς,δεν είναι αυτό το "πρωτεύον"...Ακόμη κι αν υπήρχε, ιδού τι έλεγε ένας Αρχιστράτηγος (Von Moltke) περί τούτου: "Ένα σχέδιο μάχης έχει διάρκεια ζωής όσο τα πρώτα λεπτά της μάχης..." Πράγμα που σημαίνει: Τόσο πριν όσο και μετά το «Σημείο 0 της Σύγκρουσης» είναι θέμα "Ψυχής", Αποφασιστικότητας, προετοιμασίας, ικανότητας προσαρμογής...Όσο όμως οι "βολεμένοι" είναι "απίστευτα πολλοί", "ισχυροί" και "αδίστακτοι" και όσο η Φτωχολογιά είναι ένα τσούρμο "ΔΕΙΛΟΙ", κανένα Φονικό Καθεστώς δεν κινδυνεύει...κι αυτό το "ΞΕΡΟΥΝ"..."

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

Easy Money: Δικηγόροι - αν και παράνομα - έγιναν "εισπρακτικά βαποράκια" των τραπεζών...επιτέλους, τους "θυμήθηκε η Δικαιοσύνη"...να δούμε "για πόσο"...



Ίλιγγος: 10 δικηγορικές εταιρίες καλεί ο εισαγγελέας γιατί εισέπρατταν τραπεζικές οφειλές
Δανάη Στρατή

Δικηγορικές εταιρίες και εταιρία κινητής τηλεφωνίας έχουν μπει εδώ και χρονια στο παιχνίδι της είσπραξης τραπεζικών οφειλών από πελάτες τραπεζών. 

Όπως αποκαλύπτει το Έθνος και η δημοσιογράφος Σοφία Φασουλάκη ο εισαγγελέας, Γ. Πέτρος, στέλνει τις επόμενες ημέρες κλήσεις για εξηγήσεις σε 30 εισπρακτικές εταιρίες , ενώ στο στόχαστρό του μπαίνουν και 10 δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι των ενοχλήσεων, για λογαριασμό των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθόδους που δεν συνάδουν με το δικηγορικό λειτούργημα. 

Από τον έλεγχο των Αρχών δεν θα γλιτώσουν ούτε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι και αυτές είχαν αντίστοιχα τμήματα που ασχολούνταν με την… είσπραξη των οφειλομένων. Ερωτηματικό παραμένει εάν θα διερευνηθεί ο ρόλος των τραπεζών, αφού με δική τους πρωτοβουλία άρχισε αυτό το γαϊτανάκι του τρόμου σε βάρος χιλιάδων οφειλετών.

Τα αδικήματα που ερευνά ο εισαγγελέας είναι βαριά: εκβίαση, παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων με την επιβαρυντική περίσταση του άρθρου 22, επειδή προκύπτει σκοπός οφέλους, παράνομη βία, ακόμη και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα. Από την πλευρά τους οι υπόλογες εταιρείες υποστηρίζουν ότι έκαναν τη δουλειά τους σύμφωνα με τον νόμο, «πέφτοντας» συνεχώς πάνω σε κακοπληρωτές που απέφευγαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.

Οι καταγγελίες που έχει στα χέρια της η Δικαιοσύνη για τις πρακτικές που χρησιμοποιούσαν οι εταιρείες προέρχονται τόσο από τους ίδιους τους πολίτες όσο και από τον συνήγορο του καταναλωτή, ενώ το έναυσμα για την έρευνα δόθηκε από τον Δικηγορικό Σύλλογο της Αθήνας, πριν από 7 ολόκληρα χρόνια!

Σύμφωνα με τους καταγγέλοντες, οι εργαζόμενοι στις εισπρακτικές δεν τηρούσαν τον νόμο, ο οποίος προβλέπει ότι οι εταιρείες μπορούν να… σηκώνουν το τηλέφωνο μόνο εάν έχουν περάσει 10 ημέρες από τότε που η απαίτηση κατέστη ληξιπρόθεσμη και μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.

Απαγορεύεται να ενημερώνουν τρίτους για την οφειλή του δανειολήπτη, ενώ απαγορεύεται να επικοινωνούν σε επαγγελματικό τηλέφωνο, εκτός εάν είναι το μόνο που έχει δοθεί στην τράπεζα.

Oι κλήσεις των δικηγόρων

Τέλος, ενώ οι κλήσεις επιτρέπεται να καταγράφονται, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν δικαστικά προς βλάβη του οφειλέτη, ούτε να να εμφανίζονται ως απόδειξη νέας συμφωνίας για την αποπληρωμή της οφειλής. Σύμφωνα με καταγγελίες ωστόσο, που έχει στα χέρια της η Δικαιοσύνη, υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών εμφανίζονταν ως συνεργάτες δικηγορικών γραφείων προκειμένου να ασκήσουν πιέσεις, ενώ πολλές φορές έφταναν στο σημείο να απειλούν ότι θα υπάρξουν δικαστικές κινήσεις σε βάρος των οφειλετών, όπως ασφαλιστικά μέτρα, διαταγές πληρωμής κ.λπ.

Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που αναφέρουν ότι πολλοί υπάλληλοι εισπρακτικών χρησιμοποιούσαν ψευδώς την ιδιότητα του δικηγόρου για να πιέσουν περισσότερο τον οφειλέτη, ενώ υπήρξε και περίπτωση ανώτερου στελέχους εταιρείας που κάτεθεσε διαταγή πληρωμής σε βάρος δανειολήπτη χωρίς να είναι ο ίδιος δικηγόρος!

Δυστυχώς στην υπόθεση ενεπλάκησαν με συμπεριφορές που δεν συνάδουν με το λειτούργημα του υπερασπιστή και δικηγόροι κυρίως νέοι σε ηλικία, με αποτέλεσμα την παρέμβαση του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, ο οποίος εξέδωσε «οδηγία» λέγοντας ότι απαγορεύεται οι δικηγόροι να καλούν πάνω από μία φορά τους οφειλέτες των εντολέων τους.

Η απόφαση-χαστούκι

Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Ειρηνοδικείου της Αθήνας, 96/2016, ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να διεκδικήσει αποζημίωση από τη στιγμή που το τραπεζικό ίδρυμα δεν τον ενημέρωσε ότι σκοπεύει να δώσει τα στοιχεία του, όπως διευθυνση, τηλέφωνο, σε εισπρακτική εταιρεία, καθώς και τα έγγραφα με το τι οφείλει!

Ετσι, ακόμη και μόνη η σχετική τηλεφωνική ενόχληση από την εταιρεία δημιουργεί ευθύνες για την τράπεζα που δεν γνωστοποίησε προηγουμένως στον πελάτη της ότι θα του ζητηθεί από εισπρακτικούς μηχανισμούς να πληρώσει, καθώς η σχετική οφειλή του μπορεί έτσι να γνωστοποιηθεί και σε τρίτα πρόσωπα που δεν θα έπρεπε να γνωρίζουν, με συνέπεια να προκληθεί στον καταναλωτή ηθική βλάβη.

Πρόσφατα το Ειρηνοδικείο της Αθήνας επιδίκασε αποζημίωση 6.000 ευρώ σε δικηγόρο, ο οποίος έγινε δέκτης τηλεφωνικών οχλήσεων από εισπρακτική εταιρεία, προκειμένου να διαπραγματευθεί τον τρόπο και χρόνο αποπληρωμής των οφειλών που είχε από χρήση πιστωτικής κάρτας, χωρίς όμως να έχει καμία ειδοποίηση από την τράπεζα ότι διαβίβασε τα στοιχεία και τα οικονομικά του δεδομένα σε τρίτους.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση την ευθύνη αποζημίωσης δεν μπορεί να μπλοκάρει το γεγονός ότι στη σύμβαση που έχουν συνυπογράψει οι δύο πλευρές, η τράπεζα προειδοποιεί ότι, σε περίπτωση καθυστέρησης της εξόφλησης, μπορεί να αναθέσει την εξασφάλιση της πληρωμής σε εισπρακτική εταιρεία.