Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

"Η Συγχώρηση αυτού που σε έβλαψε, σε περιφρόνησε, σε διέβαλλε, σε επιβουλεύτηκε, σε εχθρεύτηκε (αδικώντας σε) καθ’ οιονδήποτε τρόπο είναι μια ανώτερη ηθική πράξη. Εξίσου υψηλή ηθική αξία έχει το να ζητήσει κάποιος ειλικρινή Συγχώρηση για τα δεινά που προκάλεσε (με τις πράξεις ή/και με την απραξία του) σε κάποιον άλλον. Με μια ΔΙΑΦΟΡΑ. Το δεύτερο έχει αξία ΜΟΝΟΝ όταν απευθύνεται σε κάποιον κατώτερο από πλευράς κοινωνικής/πολιτικής/οικονομικής ισχύος. Τι αξία μπορεί να έχει άραγε μια «Συγγνώμη» που απευθύνεται σε κάποιον «ανώτερο κοινωνικά» (και «ισχυρότερο») όπου εάν τολμήσεις να μην ζητήσεις «συγγνώμη» (συνοδευόμενο δε με πολλαπλάσια «αποκατάσταση» ζημιών) γι’ αυτά που του έκανες όταν ήταν «κατώτερος» μπορεί να σε συντρίψει «ανταποδοτικά» αλλά και «προς παραδειγματισμό» κάθε άλλου (κατώτερου αλλά και «ανώτερου») που θα αποτολμήσει τα ίδια;"

Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2016

EDA:Η Γερμανική Μυθολογία (αρχαία θρησκεία) και η Τελική Μάχη σε αντιπαράσταση με την Αρχ. Ελληνική Τιτανομαχία και την Χριστιανική Αποκάλυψη...


Η Γερμανική - σκανδιναβική μυθολογία είναι η παράδοση των Βίκινγκ που ζούσαν στη Βόρεια Ευρώπη. 

Περνούσε από γενιά σε γενιά προφορικά έως ότου καταγράφηκε από τον χριστιανό Σνόρρι Στούρλουσον, ο οποίος απέρριπτε τη θέση ότι οι προχριστιανικές θεότητες ήταν διάβολοι και θεωρούσε ότι θα συμμετέχουν στην τελική μάχη πριν τη συντέλεια του κόσμου ως δυνάμεις του καλού. 

Τα κείμενα της παράδοσης των Βίκινγκ που συγκεντρώθηκαν ονομάστηκαν Έντα και συγκεντρώνουν τμήματα της Γερμανικής μυθολογίας που αργότερα συκοφαντήθηκαν ιδιαίτερα λόγω της συστηματικής χρήσης τους από τους Ναζί οι οποίοι αναβίωσαν τον Οντινισμό που αποτέλεσε την γερμανική έκδοση του δικού μας Δωδεκαθεισμού.

 (σημ.Γ.Α.: δες και την αντίθετη άποψη στο http://aegeanhawk.blogspot.gr/2016/11/blog-post_73.html )

Η Γερμανική Έντα φαίνεται να έχει πολλά κοινά με την Ελληνική μυθολογία και κοσμοαντίληψη ενώ υπάρχουν και πολλές ομοιότητες με την χριστιανική παράδοση δεδομένου ότι η Γερμανική μυθολογία έχει εσχατολογικό περιεχόμενο αφού περιγράφει μία τελική μάχη κατά την οποία οι "δυνάμεις του καλού" θα πολεμήσουν τις "δυνάμεις του κακού" και θα εγκαθιδρυθεί ένα νέο βασίλειο μετά την συντέλεια του κόσμου. 

Η εσχατολογία ως στοιχείο εντός της Γερμανικής μυθολογίας αμφισβητείται γενικώς λόγω του ότι ο Σνόρρι Στούρλουσον που κατέγραψε τη Έντα ήταν επίσης Χριστιανός και μπορεί να τοποθέτησε δικές του αντιλήψεις μέσα στην μυθολογία της Έντα. 

Η Νεώτερη Έντα γράφτηκε κατά τον 13ο αιώνα ενώ η Αρχαία Έντα (γνωστή επίσης και ως Ποιητική Έντα γράφτηκε περίπου 50 χρόνια αργότερα. Στην Ελληνική μυθολογία από την οποία υποτίθεται επηρεάστηκε η Γερμανική - Σκανδιναβική δεν φαίνεται να υπάρχει εσχατολογία και η τελική μάχη Ράγκναροκ μάλλον αποτελεί αντιγραφή της Τιτανομαχίας η οποία θεωρείται τετελεσμένη...

Βαλχάλα
Στη Γερμανική μυθολογία το Σύμπαν αποτελείται από τρία επίπεδα που είναι το Χελ (Hell), το Μίντγκαρντ και το Άσγκαρντ, δηλαδή η Γη των Νεκρών, η Γη των Ανθρώπων και η Γη των Θεών που στην Ελληνική Μυθολογία παρουσιάζονται ως Άδης (κάτω κόσμος), γη και Ουρανός. Μπορεί επίσης να ταυτιστεί εν μέρη με το Χριστιανικό Άδη, τη γη και τους Ουρανούς. Η "Βαλχάλα" της Γερμανικής μυθολογίας είναι όπως ο Όλυμπος της Ελληνικής δηλαδή είναι η κατοικία των Θεών.




Οφθαλμός Βοντάν
Αρχηγός στο Άσγκαρντ είναι ο Όντιν ο οποίος αναγνωρίστηκε ως "πατέρας και κεφαλή όλων" και είναι το αντίστοιχο του δικού μας Δία. Όσον αφορά τον Όντιν, ο οποίος ονομάζεται και Γκρίζος Θεός στην μυθολογία των Γερμανών προσφέρθηκε να θυσιάσει το δεξί του μάτι σε έναν Δράκο ώστε να μπορέσει να πιει από την πηγή της αιώνιας Σοφίας και από τότε έμεινε μονόφθαλμος αλλά και πάνσοφος, ενώ η δύναμη του Σιντριβανιού του χαρίζει ισχυρή όραση στο μοναδικό του μάτι ώστε "βλέπει τα πάντα"... Ιερά εμβλήματά του ήταν ο λεγόμενος Οφθαλμός του Βόνταν (ένας ισοσκελής σταυρός μέσα σε κύκλο). Πανόπτης οφθαλμός λοιπόν ο Όντιν ... και δεν είναι ο μόνος...



Ο Όντιν καβαλάρης
Παρόλο που οι θεοί είναι ανώτεροι όλων των πλασμάτων και αθάνατοι δεν είναι αιώνιοι γιατί πρόκειται να αφανιστούν στη συντέλεια του κόσμου, το λεγόμενο "Ράγκναροκ", όπως θα συμβεί με τον Όντιν ο οποίος θα νικήσει τη μάχη αλλά ο ίδιος θα πεθάνει και θα περάσει την βασιλεία του στον υιό του Θωρ. 

Στην Ελληνική μυθολογία αρχικά δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι ανάλογο εκτός αν ταυτίσουμε το Ράγκναροκ με την Τιτανομαχία και θεωρήσουμε ότι η βασιλεία του Δία περνάει στον υιό του Ηρακλή. 

Το Ράγκναροκ ως μάχη πριν τη συντέλεια του κόσμου μπορεί επίσης να συναντηθεί κατά κάποιο τρόπο στον Χριστιανισμό ως μάχη του Αρμαγεδώνα (Αποκάλυψη κεφάλαιο 16) όπου οι δυνάμεις "των βασιλέων τῆς οἰκουμένης ὅλης" υπό τον έλεγχο των "πνεύματων δαιμονίων" θα διεξαγάγουν την τελική μάχη εναντίον των θεικών δυνάμεων, "τὸν πόλεμον τῆς ἡμέρας ἐκείνης τῆς μεγάλης τοῦ Θεοῦ τοῦ παντοκράτορος".

Στη Γερμανική - Σκανδιναβική μυθολογία ο Όντιν έχει "διατάξει" τις εννέα φτερωτές κόρες του, τις Βαλκυρίες, να συλλέγουν από τα πεδία της μάχης του Μίντγκαρντ (της γης) τα πνεύματα των νεκρών ηρώων (όχι των κοινων θνητών) και να τους μεταφέρουν στη Βαλχάλλα (ή Όλυμπο σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία) όπου θα προετοιμάζονται μέχρι την τελική μάχη Ράγκναροκ που θα συμβεί πριν τη συντέλεια του κόσμου. 

Στην Χριστιανική παράδοση οι άνθρωποι του Θεού εντάσσονται στα ουράνια στρατεύματα (Κλίμαξ Ιωάννου Σιναΐτη)... 

Στην Ελληνική μυθολογία οι ήρωες κερδίζουν την εύνοια των θεών οι οποίοι τους παίρνουν κοντά τους στον Όλυμπο και τους κάνουν αθάνατους.

Το Ράγκναροκ θα ξεκινήσει με φυσικές καταστροφές, οι οποίες θα οδηγήσουν σε ένα χειμώνα που θα διαρκέσει τρία χρόνια, χωρίς να παρεμβληθεί ούτε ένα καλοκαίρι. Αυτό θυμίζει κάπως την περίοδο πριν την μάχη του Αρμαγεδδών στην Αποκάλυψη όπου οι προφήτες του Θεού θα προφητεύουν για περίπου τρία και μισό χρόνια και θα συμβαίνουν φυσικές καταστροφές.

Αναπαράσταση Αρμαγεδδών

Στην μάχη του Ράγκναροκ οι δυνάμεις του Όντιν (ανθρωπόμορφων θεών) κατεβαίνουν από τον ουρανό και πολεμούν τις δυνάμεις του σκότους και το τεράστιο ερπετόμορφο πλάσμα Γιόρμουνγκαντ. 

Στην Αποκάλυψη του Ιωάννη οι δυνάμεις του Θεού κατεβαίνουν από των Ουρανό με τον ιπτάμενο λευκό ίππο που ο καβαλάρης του φοράει κόκκινα ενδύματα και πολεμούν τον αρχαίο Όφι το Μεγάλο (Αποκάλυψη κεφάλαιο 20). 

Ξεκαθαρίζεται βέβαια ότι στην Χριστιανική εσχατολογία δεν υπάρχει το ανθρωποειδές στοιχείο, δηλαδή οι μάχες διεξάγονται συμβολικά και δεν πρόκειται για σώμα με σώμα συγκρούσεις.

Στην Ελληνική μυθολογία που επίσης μιλάει συμβολικώς, ο Δίας και οι φτερωτοί πολεμιστές τους κατεβαίνουν από τον Ουρανό και πολεμάνε τον ερπετόμορφο Κρόνο (οι Τιτάνες δεν είχαν πόδια αλλά ήταν φιδόμορφοι από τη μέση και κάτω) στην Τιτανομαχία. Αναπαραστάσεις της τιτανομαχίας σώζονται ως σήμερα σε μνημεία της Ελλάδος.

Παρόλα αυτά μετά την Μάχη του Ράγκναροκ φαίνεται πως όσοι θεοί επιβιώσουν αναλαμβάνουν μία νέα Βασιλεία. Στην Αποκάλυψη του Ιωάννη υπάρχει επίσης η εκδοχή της Νέας κτίσης, της πόλη του φωτός, της Νέας Ιερουσαλήμ. Στην Ελληνική μυθολογία οι Θεοί μετά την νίκη τους εγκαθίδρυσαν την νέα Βασιλεία τους επίσης. 

Συνεπώς η συντέλεια του κόσμου στην Γερμανική μυθολογία αναφέρεται ως ένα γεγονός που σηματοδοτεί μία ολοκλήρωση (τελεολογικά με την έννοια του Αριστοτέλη ως τέλος = προορισμός) από την οποία μετέπειτα υπάρχει αναγέννηση (ανάσταση, με την έννοια της επ-ανα-σύ-στασης) του κόσμου και μία νέα αιώνια ουράνια Βασιλεία.