«Μην ανοίγεις το στόμα σου και την καρδιά σου στον καθένα, στους χίλιους κι αν ένας καταλάβει...»

Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ


Κυριακή, 14 Ιουλίου 2019

(προς ΆΘΕΟΥΣ) Γιατί μια βουτιά στο κρύο νερό μπορεί να επιφέρει τον θάνατο (πως εξηγείται; από τη μια περίπου 400 άνθρωποι να πεθαίνουν ετησίως στο Ηνωμένο Βασίλειο ως αποτέλεσμα βουτιάς σε κρύο νερό κι από την άλλη ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ (!) νεκρός κατά τις παραδοσιακές βουτιές για τον Σταυρό τα Θεοφάνεια; (ναι, ούτε καν στην παγωμένη Ρωσία!!!)


Περίπου 400 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως στο Ηνωμένο Βασίλειο ως αποτέλεσμα βουτιάς σε κρύο νερό.

Η αιτία του θανάτου δεν είναι η υποθερμία όπως πιστεύεται γιατί αυτή χρειάζεται 30 λεπτά για ολοκληρωθεί. Οι έρευνες στο Institute of Naval Medicine στο University of Surrey και στο Portsmouth έδειξαν ότι η βύθιση σε κρύο νερό προκαλεί αντίδραση αναπνοής (περίπου δύο λίτρα στον όγκο του πνεύμονα) και ανεξέλεγκτο υπεραερισμό.

Η προκύπτουσα απώλεια ελέγχου της αναπνοής καθιστά πιθανή την εισπνοή 1,5 λίτρων νερού που χρειάζεται για να πνιγεί κάποιος. Επιπλέον, την ίδια στιγμή που βυθίζεστε σε κρύο νερό, δημιουργείτε τεράστια πίεση στην καρδιά, η οποία μπορεί να προκαλέσει ακανόνιστους καρδιακούς παλμούς.

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να μειωθεί ο κίνδυνος θανάτου. Μπαίνετε σταδιακά στο κρύο νερό, με το κεφάλι σας έξω από το νερό. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να είσαστε σε θέση να κρατήσετε την ανάσα σας όταν ακολουθήσει η βύθιση κι έτσι να αποφύγετε τον πνιγμό.

Το πόσο το σώμα σας αντιδρά στο κρύο νερό σχετίζεται με την επιφάνεια του δέρματος που εκτίθεται στο νερό και το ρυθμό αλλαγής της θερμοκρασίας του δέρματός σας. Μπορείτε να ελέγξετε αυτά τα πράγματα προ-δροσίζοντας το δέρμα σας και αποφεύγοντας το άλμα στο κρύο νερό.

Σχεδόν οι μισοί από εκείνους που πέθαναν από το κρύο σοκ στο νερό δεν είχαν καμία πρόθεση να εισέλθουν στο νερό - έπεσαν σ' αυτό τυχαία. Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε αν πέσετε κατά λάθος σε κρύο νερό;

Το κρύο σοκ εξαφανίζεται σταδιακά καθώς οι κρύοι υποδοχείς στο δέρμα προσαρμόζονται στη χαμηλότερη θερμοκρασία του δέρματος. Αυτό διαρκεί περίπου ένα λεπτό στους περισσότερους ανθρώπους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και έως ότου η αναπνοή σας επανέλθει υπό έλεγχο, είστε πολύ πιο ασφαλείς εάν παραμείνετε στο νερό κρατώντας κάτι ή απλά επιπλέετε.