«Μην ανοίγεις το στόμα σου και την καρδιά σου στον καθένα, στους χίλιους κι αν ένας καταλάβει...»

Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ


Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

«Αγορά-σκουπίδι» η Ελλάδα για τις πολυεθνικές

«Αγορά-σκουπίδι» θεωρείται η αγορά της Ελλάδας από τις μεγάλες πολυεθνικές μεταπώλησης ... ηλεκτρονικών, αφενός μεν εξ αιτίας του χαμηλού του πληθυσμού που σημαίνει ανάλογου μεγέθους προσδοκίες πωλήσεων και αφ’ ετέρου της υπάρχουσας οικονομικής κατάστασης που την κατατάσσει στις χώρες «υψηλού επιχειρηματικού κινδύνου».
Αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης είναι, τα ίδια ακριβώς προϊόντα να φτάνουν στις προθήκες των ελληνικών πολυκαταστημάτων με μια ληστρική επιβάρυνση της τάξεως 10-15%, ένα καπέλο δηλαδή το οποίο στην πραγματικότητα μπορεί να είναι τελικά και πάνω από 30-40% αν λάβουμε και υπόψιν μας την διαφορά μεταξύ ενός μέσου ελληνικού και ενός μέσου κεντροευρωπαϊκού ημερομισθίου.

Και όπως είναι φυσικό, τέτοιου τύπου άθλιες πρακτικές δεν μπορούν να είναι χωρίς άλλα επακόλουθα. Και ένα από αυτά είναι να ενθαρρύνονται -να εξαναγκάζονται για την ακρίβεια- οι καταναλωτές να ψωνίζουν μέσω διαδικτύου και από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, με τη συνήθεια αυτή να αποτελεί ένα επιπλέον –κοντά σε όλα τ΄ άλλα- χτύπημα στην ελληνική επιχειρηματικότητα, και αυτό με τη σειρά του να την φέρνει σε μια ακόμη πιο δεινή θέση, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο.


http://ksipnistere.blogspot.gr/2013/01/blog-post_6288.html#more