«Μην ανοίγεις το στόμα σου και την καρδιά σου στον καθένα, στους χίλιους κι αν ένας καταλάβει...»

Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ


Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές; Οι «δικαιολογίες» της ακρίβειας και τι λένε οι βιομήχανοι

proionta-times-katanalosi-prosfores-570.jpg Μπορεί η μείωση των τιμών να είναι η μοναδική ελπίδα των νοικοκυριών για να αντεπεξέλθουν στα έξοδα (μείωση της φορολογίας δεν αναμένεται προς το παρόν), ωστόσο το μήνυμα που στέλνουν οι βιομήχανοι φαίνεται πως είναι ξεκάθαρο:

«Οι τιμές δεν μπορούν να μειωθούν άλλο».


Σε συνάντηση με δημοσιογράφους που είχε η διοίκηση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) το βράδυ της Πέμπτης, τονίστηκε από τους επιχειρηματίες ότι το κόστος ενέργειας και χρήματος, η απουσία πρώτων υλών από την εγχώρια παραγωγή, οι καθυστερήσεις πληρωμών από τις αλυσίδες λιανικής, το μέγεθος αγοράς logistics, τα φορολογικά και διοικητικά εμπόδια δεν επιτρέπουν μεγαλύτερες μειώσεις τιμών. Ωστόσο το υπουργείο Ανάπτυξης έχει θέσει το ζήτημα σε άμεση προτεραιότητα.
Στην ίδια συνάντηση η διοίκηση του ΣΕΒΤ αμφισβήτησε στην ουσία τα στοιχεία της Eurostat, υποστηρίζοντας ότι η πτώση των τιμών αγγίζει το 6% και κυμαίνεται στο 8%-10% με βάση έρευνα της Nielsen, η οποία λαμβάνει υπόψη της τις προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες και τις εκπτώσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat για το επίπεδο τιμών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οι τιμές των τροφίμων στην Ελλάδα βρίσκονται στο 102% του μέσου κοινοτικού όρου! Την ίδια ώρα το Μέγαρο Μαξίμου τοποθετεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ψηλά στην ατζέντα το θέμα της νομοθετικής ρύθμισης των λεγόμενων «καθαρών τιμών», της αποτύπωσης δηλαδή στα τιμολόγια χονδρικής όλων των παροχών που κάνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους, επιλέγοντας το εν λόγω πεδίο αυτή τη φορά για να δώσει τη «μάχη των τιμών».
Η νομοθετική διάταξη προέβλεπε την υποχρεωτική αναγραφή στα τιμολόγια όλων των παροχών που κάνουν οι εγχώριες και πολυεθνικές επιχειρήσεις μετά τη χονδρική πώληση των προϊόντων τους στα σούπερ μάρκετ και στα άλλα καταστήματα λιανικής.
Η μορφή τους είναι κυρίως πιστωτικά σημειώματα, εκπτώσεις επί του τιμολογίου και δίνονται προκειμένου τα προϊόντα των βιομηχανιών να έχουν καλύτερη θέση στο ράφι. Ωστόσο, συχνά οι παροχές αυτές δεν μετακυλίονται στη λιανική, ενώ οι βιομηχανίες – ειδικότερα στο παρελθόν- υπερτιμολογούσαν τα προϊόντα τους, έτσι ώστε μην έχουν απώλειες από τις παροχές στο λιανεμπόριο. Αποτέλεσμα; Εκτιμήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης κάνουν λόγο για «καπέλο» στις τιμές που φτάνει ακόμη και το 25%.

http://www.4news.gr