Πρόσφυγας σημαίνει λιποτάκτης...

«Μην ανοίγεις το στόμα σου και την καρδιά σου στον καθένα, στους χίλιους κι αν ένας καταλάβει...»

Αγ. Σεραφείμ του Σάρωφ


Τρίτη, 15 Αυγούστου 2017

Φωτιές και καταστροφή επειδή κάποιοι "κάνουν παιγνίδι(λαμογιές)" με τα εναέρια μέσα (επιλογή τριών δυνατών άρθρων από το παρελθόν που ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΙ)...



Κείμενο 1ο:

Πυροσβεστικά ελικόπτερα: 180 εκατ. δόθηκαν σε ενοίκια όταν θα μπορούσαμε να έχουμε καινούρια

24/05/13

Περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν την τελευταία πενταετία από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την ενοικίαση πυροσβεστικών εναέριων μέσων.

Αντί όμως η Ελλάδα να διαθέτει –με βάση τα δεκάδες εκατομμύρια που ξόδεψε– έναν από τους πλέον σύγχρονους πυροσβεστικούς στόλους στον κόσμο, διαθέτει ένα στόλο με γερασμένα αεροσκάφη, που καθιστούν και φέτος ιδιαίτερα προβληματικό τον τομέα της πυρόσβεσης.


Σε μια συγκυρία μάλιστα κατά την οποία ανώτεροι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής, στις εκθέσεις τους, προειδοποιούν για μια κρίσιμη χρονιά για τα ελληνικά δάση, εξαιτίας της παρατεταμένης περιόδου χωρίς βροχές και των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών ήδη από τους ανοιξιάτικους μήνες.

Το προκλητικό στην ιστορία της ενοικίασης των πυροσβεστικών ελικοπτέρων είναι πως, παρότι ξοδεύτηκαν περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ, από μέρους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη εξακολουθεί η ίδια αμφιλεγόμενη πολιτική των ενοικιάσεων.

Για το 2013 παραμένει ακόμη άγνωστος ο αριθμός των πτητικών μέσων που θα συνδράμουν τις προσπάθειες της «αποδεκατισμένης» σε ανθρώπινο δυναμικό Πυροσβεστικής.

Η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να παραχωρηθεί για λόγους διαφάνειας στη ΝΑΜΣΑ, η οποία αποτελεί την υπηρεσία τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης του ΝΑΤΟ, αποδείχθηκε ένα ακόμα μεγάλο φιάσκο.

Η μια εταιρεία στην οποία κατοχυρώθηκε μέρος του έργου για την επιλογή ελικοπτέρων μεσαίου τύπου φαλίρισε, ενώ η δεύτερη αποδείχθηκε τουρκικών συμφερόντων, οπότε για λόγους εθνικής ασφαλείας ακυρώθηκε η προμήθεια του βαρέος τύπου πυροσβεστικού ελικοπτέρου.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η σύμβαση που υπογράφηκε με τη ΝΑΜΣΑ επιφέρει πρόστιμο αξίας 4 εκατ. ευρώ, εάν οι ελληνικές αρχές τολμήσουν να επιλέξουν μια άλλη εταιρεία από αυτή που επιβάλλουν οι Νατοϊκοί. 

Μύλος, δηλαδή, με τα ελάχιστα χρήματα που υπάρχουν στη διάθεση της Πυροσβεστικής.

Δεν πετάνε πάνω από 38 βαθμούς Κελσίου

Οι φονικές πυρκαγιές του 2007, όταν ο «στρατηγός άνεμος», κατά δήλωση του τότε υπουργού, ευθυνόταν για την καταστροφή 1,5 εκατ. στρεμμάτων δασικών εκτάσεων και τα 90 θύματα, είχαν θέσει επί τάπητος την ανάγκη προμήθειας ικανού εναέριου στόλου πυροσβεστικών μέσων.

Άλλωστε, τα δεκατρία Καναντέρ CL-215, που είχαν αγοραστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’80, είχε θεωρηθεί από τότε πως «είχαν φάει τα ψωμιά τους».

Εξάλλου, ο συγκεκριμένος τύπος Καναντέρ δεν μπορεί να εκτελέσει πτήσεις όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου, κάτι που για το καλοκαίρι (όταν τα χρειάζεται η Πυροσβεστική) τα καθιστά πρακτικά άχρηστα, ενώ λόγω των χιλιάδων ωρών πτήσης και της καταπόνησής τους πετούν χάρη και μόνο στο θάρρος των πιλότων τους.

Και ενώ ήδη από το 2007 είχε αποφασιστεί η σταδιακή απόσυρση των CL-215, το καλοκαίρι του 2013 αναμένεται, για μια ακόμα φορά, να είναι αυτά που θα επωμιστούν το κύριο βάρος της πυρόσβεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τα επτά CL-415, που μετρούν πλέον από 13 έως 18 χρόνια ζωής, προσφέρουν λίγο περισσότερες επιχειρησιακές δυνατότητες στην Πυροσβεστική, ειδικά τις πολύ θερμές ώρες των καλοκαιρινών ημερών.

Θα μπορούσαμε να τους νοικιάζουμε εμείς

Με τα χρήματα που δαπανήθηκαν από την αντιπυρική περίοδο του 2007 μέχρι και αυτή του 2012, η Πυροσβεστική θα μπορούσε να έχει αγοράσει οκτώ ολοκαίνουργια πυροσβεστικά αεροσκάφη, με επιχειρησιακές δυνατότητες ακόμα μεγαλύτερες των Καναντέρ, και να έχει κάνει απόσβεση μεγάλου μέρους του κόστους αγοράς τους από την ενοικίασή τους, τους χειμερινούς μήνες στην Ελλάδα, σε χώρες του νοτίου ημισφαιρίου που μαστίζονται από πυρκαγιές, γιατί όταν εμείς έχουμε χειμώνα, στο νότιο ημισφαίριο υπάρχει καλοκαίρι.

Σχετική πρόταση μάλιστα είχε συζητηθεί με την αυστραλιανή κυβέρνηση, η οποία είχε προτείνει στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να της παρέχουμε για τους χειμερινούς μήνες τα πυροσβεστικά αεροσκάφη μας και αυτή να στέλνει το καλοκαίρι τα δικά της.

«Αυτή η πρόταση θα ήταν ιδιαίτερα επωφελής για το Ελληνικό Δημόσιο, δεδομένου ότι θα αναλαμβάναμε μόνο το κόστος συντήρησης και θα είχαμε μεγάλο στόλο, χωρίς να χρειάζεται να προσμένουμε βοήθεια από Ιταλία, Κροατία και Γαλλία, όταν ξεσπούν πολλές πυρκαγιές στον ελλαδικό χώρο», αποκαλύπτει στο «Κ» στέλεχος του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Πληρώναμε τα πενταπλάσια!

Η πρόταση αυτή, ουσιαστικά, δεν συζητήθηκε ποτέ από την ελληνική πλευρά, παρά τις επίμονες προσπάθειες των Αυστραλών να μας πείσουν πως είναι η πιο οικονομική και συνάμα πιο δυνατή επιχειρησιακά πρόταση, δεδομένου ότι μιλάμε για ίδιο τύπο αεροσκαφών.

Ίσως η άρνηση της ελληνικής πλευράς να σχετίζεται με το πάρτι των «τρωκτικών» στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που για χρόνια «ξεπουπούλιζαν την κότα με τα χρυσά πυροσβεστικά».

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα εγκληματικής διαχείρισης του δημόσιου χρήματος είναι πως η Ελλάδα πλήρωνε 27.812 ευρώ για κάθε ώρα μίσθωσης του ελικοπτέρου Sikorsky 64 της Έρικσον, με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα και τον τεράστιο μεταλλικό κουβά που αιωρούνταν στο κάτω μέρος του, όταν οι αμερικανικές αρχές μίσθωναν το ίδιο ελικόπτερο με 5.500 ευρώ!

Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία εναντίον 29 ατόμων, στο σύνολό τους ανώτεροι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής και στελέχη του υπουργείου.

Αναθέσεις με φωτογραφικές διατάξεις

Από το 1999 και ύστερα, όταν ουσιαστικά ξεκίνησε η «μόδα» της ενοικίασης των πυροσβεστικών εναέριων μέσων, δύο εταιρείες κυριάρχησαν στο χώρο.

Τα έργα και οι ημέρες τους απασχολούν τις εισαγγελικές αρχές. 

Στη μία δινόταν με «φωτογραφικές» διατάξεις απευθείας ανάθεση ενοικίασης συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρου, που όλως τυχαίως μόνο εκείνη διέθετε.

Στην ίδια εταιρεία έγιναν και απευθείας αναθέσεις συντήρησης των ιδιόκτητων πυροσβεστικών ελικοπτέρων, που για άγνωστο λόγο παρέμεναν καθηλωμένα από 2 έως 4 χρόνια.

Μόνο σε μία περίπτωση η εταιρεία ζήτησε 2,5 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση ενός ελικοπτέρου Super Puma, όταν στη διεθνή αγορά η αντίστοιχη τιμή συντήρησης δεν ξεπερνούσε τα 800.000 ευρώ.

Χωρίς άδεια!

Η άλλη εταιρεία, σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσαν στην Εισαγγελία Αθηνών ακόμα και πιλότοι, δεν διέθετε καν άδεια εκμετάλλευσης, άδεια αερομεταφορέα και άδεια εναέριων εργασιών, που είναι προαπαιτούμενες για την εκτέλεση της αεροδασοπυρόσβεσης.

Η εταιρεία, επίσης, δεν υπέκειτο στην υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ αλλά και φόρου εισοδήματος για τις αμοιβές τις οποίες εισέπραττε, ενώ από έγγραφα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαπιστώθηκε πως ουδέποτε κανείς έλεγξε αν η εταιρεία διαθέτει τις νόμιμες προδιαγραφές για τη διαχείριση αεροπορικού στόλου εντός της χώρας.

Με τα χρήματα μάλιστα που «κέρδιζε» μέσα από τα συμβόλαια ενοικίασης, η συγκεκριμένη εταιρεία κατάφερε να αγοράσει η ίδια ελικόπτερο βαρέος τύπου, το οποίο στη συνέχεια νοίκιαζε στην Πυροσβεστική, με αξιωματικούς του σώματος να αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν μια ιδιωτική εταιρεία να κάνει αυτό που θα έπρεπε να έχει κάνει το ελληνικό κράτος πρώτο.

Τέσσερα χρόνια και δεν έχει υλοποιηθεί η πρόταση μετατροπής των Σινούκ

Κάπως έτσι, από το 2007 και ύστερα, έχουν παραγγελθεί τρεις έρευνες για την αγορά του κατάλληλου πυροσβεστικού αεροπλάνου για το ανάγλυφο της χώρας, με σκοπό να διενεργηθεί διαγωνισμός για την προμήθειά τους.

Και οι τρεις διαγωνισμοί όμως έμειναν στα χαρτιά, με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα κάθε καλοκαίρι. 

Αξιωματικοί της Πυροσβεστικής έχουν προτείνει τη μετατροπή των Σινούκ 47D σε πυροσβεστικά προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το κόστος της ενοικίασης.

Εντούτοις, αν και η συγκεκριμένη απόφαση έχει ληφθεί εδώ και τέσσερα χρόνια, δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς δεν έχει γίνει η προμήθεια των απαραίτητων κάδων.

Αρνητικά απάντησε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στην πρόταση για τη μετατροπή ορισμένων εκ των ελικοπτέρων Dolphin του Λιμενικού σε πυροσβεστικά, παρότι σε άλλες χώρες και αυτός ο τύπος χρησιμοποιείται.

Πηγή: Εφημερίδα «Στο Καρφί του Σαββατοκύριακου»

http://flashnews.gr

...................................................

Κείμενο 2ο:

10 ερωτήματα για την δασοπυρόσβεση και τα ενοικιαζόμενα ελικόπτερα

25.07.2013


Δέκα ερωτήματα για την δασοπυρόσβεση και την επιλογή της κυβέρνησης να καλύπτει τις ανάγκες πυρόσβεσης από τον αέρα με ενοικίαση ελικοπτέρων μέσω NAMSA, θέτει με ερώτησή του στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει “τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η «προτίμηση» που δείχνει η Πυροσβεστική Υπηρεσία στην συντήρηση και μίσθωση πτητικών μέσων μέσω NAMSA (πλέον ΝSPA). 

H ΝΑMSA είναι νατοϊκός οργανισμός, που εδρεύει στο Λουξεμβούργο και έχει καταστατικό σκοπό την επίτευξη οικονομιών κλίμακας σε μαζικές προμήθειες στρατιωτικού εξοπλισμού για κράτη μέλη του ΝΑΤΟ. 

Η διαδικασία κατάρτισης συμβάσεων μέσω ΝΑMSA δεν διέπεται από το ελληνικό δίκαιο, δεν προβλέπει διαδικασία άσκησης ενδίκων μέσων ενώπιον των ελληνικών Δικαστηρίων και διενεργείται με την μέθοδο shortlist μεταξύ εταιρειών που επιλέγει η ίδια η ΝΑΜSA και όχι το Ελληνικό Δημόσιο.

Περαιτέρω, είναι γνωστό ότι η απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών από την κυβέρνηση, οξύνει ακόμη περισσότερο τις τεράστιες ελλείψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα, τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επίγεια μέσα, μεσούσης και της αντιπυρικής περιόδου. 

Εξάλλου, ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός κ. Δένδιας έχει αναγνωρίσει και ομολογήσει (συνέντευξη ΝΕΤ, 10-05-2013, επίκαιρη ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού εν’ όψει της αντιπυρικής περιόδου, 23-05-2013) ότι ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι ήδη πολύ γερασμένος, αμφισβητούμενης πτητικής ικανότητας, ενώ επιπλέον δεν υπάρχουν χρήματα για αγορά νέων αεροσκαφών.

Ειδικότερα, ο κ. Υπουργός για τα εναέρια μέσα έχει δηλώσει (10-05-2013) 

«Τα τεχνικά μας μέσα, αν με ρωτάτε αν επαρκούν, η απάντηση είναι ευθέως όχι, δεν επαρκούν. Έχουμε έναν πολύ γερασμένο στόλο αεροπλάνων, δεν έχουμε λεφτά να αγοράσουμε άλλα αεροπλάνα. 

Υπάρχει μελέτη που λέει ότι χρειαζόμαστε δέκα καινούρια αεροπλάνα, Canadair 415. Ούτε κατά διάνοια έχουμε τα χρήματα, ακόμη και να το συζητήσουμε. 

Πρέπει λοιπόν να πορευτούμε με τα λίγα που έχουμε, με τον γερασμένο μας στόλο, με την ανάγκη να παίρνουμε λάστιχα, χρησιμοποιώντας κονδύλια άλλων σκοπών, κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούμε...».

Ωστόσο, παρά τις δηλώσεις και ομολογίες αυτές, πληθώρα δημοσιευμάτων στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο κάνουν λόγο για σκάνδαλο, σχετικά με την ενοικίαση πυροσβεστικών ελικοπτέρων, αφού, σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα, η μια από τις δυο εταιρίες που ανέλαβαν και φέτος να νοικιάσουν στη χώρα μας πυροσβεστικά ελικόπτερα πτώχευσε, αλλά το ελληνικό κράτος «προνόησε» και την πλήρωσε προκαταβολικά!!!

Όπως και το προηγούμενο έτος η ενοικίαση έγινε μέσω NAMSA από δυο καναδικές εταιρίες, τις Ericsson και Skylink. 

Όμως, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η δεύτερη εταιρία έχει υποβάλλει αίτηση πτώχευσης λόγω χρεών άνω των 150 εκ. ευρώ και λογικό είναι να γεννώνται αμφιβολίες σχετικά με την δυνατότητά της να εκμισθώσει πυροσβεστικά ελικόπτερα. 

Παρόλα αυτά φέρεται να έχει εισπράξει προκαταβολή το 30% της αξίας του έργου, χωρίς μάλιστα να έχει καταθέσει εγγυητική επιστολή.

Επίσης, προκαλεί τρομερή εντύπωση το γεγονός ότι ενώ η Skylink βρισκόταν σε οικονομικούς ή και νομικούς περιορισμούς και δεν μπορούσε να συμμετέχει σε δημόσιες συμβάσεις, σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, συμπεριλαμβάνεται στο διαγωνισμό και μάλιστα της ανατίθεται μέρος του έργου. 

Το γεγονός ότι για τη ΝΑΜSA δεν ισχύει το κοινοτικό δίκαιο δε δικαιολογεί αυτή την εξόφθαλμα προνομιακή αντιμετώπιση εταιρειών.

Αποτέλεσμα αυτών των επιλογών του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία, ενώ δεν διαθέτει ιδιαίτερη πείρα σε θέματα δασοπυρόσβεσης, εντούτοις συμβάλλεται με το Ελληνικό Δημόσιο και αναλαμβάνει το έργο.

Αξίζει να επισημανθεί ότι, όπως είναι γνωστό, από την Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ελέγχονται προληπτικά τα Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) που εκδίδονται για την πραγματοποίηση των πληρωμών βάσει ανάλογων τιμολογίων της NAMSA και κατασταλτικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την απόδοσή τους.

Εντύπωση, πάντως, προκαλεί, το γεγονός ότι όλοι οι διαγωνισμοί που διενεργούνται από τη NAMSA/NSPA για λογαριασμό, στην προκείμενη περίπτωση, του ελληνικού κράτους, είναι απόρρητοι, δεν υπάρχει διαφάνεια και δεν γνωστοποιείται η σύμβαση μεταξύ της εν λόγω εταιρίας και των αναδόχων – εταιριών (π.χ. Skylink, Ericsson).

Επίσης, εντύπωση έχει προκαλέσει η απόφαση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη να αναθέσει μέσω NAMSA σε ελληνική εταιρεία την συντήρηση των ελικοπτέρων τύπου SUPER PUMA (συντήρηση G-12) ενώ για ίδιου τύπου ελικόπτερο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και πάλι μέσω NAMSA ανέθεσε ίδιου επιπέδου συντήρηση σε εταιρεία στην Ισπανία. 

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) έμεινε έξω από την ανάθεση!

Τέλος, εντύπωση προξενεί η απαλλαγή της NAMSA από οποιαδήποτε κράτηση και η αναγνώριση δυνατότητας χορήγησης προκαταβολής έως 50% του τιμήματος χωρίς κατάθεση εγγυητικής επιστολής την οποία με τροπολογία τους ενέταξαν ως άρθρο 43 στον Νόμο 4058/2012 «Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις» οι τότε συναρμόδιοι Υπουργοί κκ. Φίλιππος Σαχινίδης, Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Μαν. Όθωνας. 

Η τροπολογία αυτή καθιερώνει ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς για την διαδικασία μέσω NAMSA, η οποία είναι αμφίβολο εάν είναι σύμφωνη με το κοινοτικό δίκαιο δημοσίων συμβάσεων και εκθέτει το δημόσιο σε κινδύνους σε περίπτωση που ο εισπράξας την προκαταβολή ανάδοχος αποδειχθεί αφερέγγυος.

Τα 10 ερωτήματα

1. Για ποιους λόγους επιλέγεται η διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων μέσω NAMSA; Ποια είναι η αξία των συμβάσεων που καταρτίστηκαν μέσω NAMSA την τελευταία 5ετία και ποια η αξία συμβάσεων που καταρτίστηκαν με διαγωνισμό για το ίδιο χρονικό διάστημα;

2. Με ποιες διαδικασίες εξασφαλίζουν ότι οι εταιρείες στις οποίες απευθύνεται η ΝΑMSA εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον; 

Έχουν μεριμνήσει ώστε η NAMSA να μην απευθύνεται σε εταιρείες, που δεν πληρούν στοιχειώδη κριτήρια φερεγγυότητας και καταλληλότητας; 

Ποια από αυτά τα κριτήρια ζήτησαν να πληρούν οι εταιρείες από τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο μίσθωσε ελικόπτερα δασοπυρόσβεσης; 

Αληθεύουν τα δημοσιεύματα περί πτώχευσης της συγκεκριμένης εταιρίας και τι προτίθεται να κάνουν τα υπουργεία για την κάλυψη του κενού στη δασοπυρόσβεση;

3. Έχουν χορηγηθεί προκαταβολές στις παραπάνω εταιρείες; Σε περίπτωση θετικής απάντησης έχουν προσκομιστεί αντίστοιχου ύψους εγγυητικές επιστολές;

4. Ποιο είναι το τίμημα των συμβάσεων μίσθωσης ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης μέσω NAMSA; 

Διαθέτουν συγκριτικά στοιχεία σχετικά με το πόσο εκμισθώνονται τέτοιου τύπου ελικόπτερα σε άλλα κράτη;

5. Ποιο ποσό έχει δαπανήσει το ελληνικό δημόσιο για μίσθωση ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης μετά το 2004; Ποιο είναι το κόστος αγοράς καινούριων ελικοπτέρων του ιδίου τύπου;

6. Ποιο είναι το τίμημα που καταβάλλει το Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για διεξαγωγή στην Ελλάδα συντήρησης επιπέδου G-12 σε ελικόπτερο τύπου SUPER PUMA ανά ελικόπτερο; 

Ποιο είναι το τίμημα που καταβάλλει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την διεξαγωγή στην Ισπανία συντήρησης επιπέδου G-12 σε ελικόπτερο τύπου SUPER PUMA ανά ελικόπτερο; 

Υπάρχει διαφορά στο τίμημα; Εάν ναι, πώς εξηγούν την διαφορά αυτή, δεδομένου ότι και τα δυο Υπουργεία ανέθεσαν την συντήρηση των ελικοπτέρων αυτών μέσω ΝΑΜSA;

7. Καταβάλλεται στη ΝΑΜSA τέλος ή οποιασδήποτε άλλης μορφής αμοιβή για την διεξαγωγή των διαγωνισμών; 

Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης ποιο είναι το ύψος του και ποιο είναι το ποσό που έχει εισπράξει συνολικά η NAMSA από το ελληνικό δημόσιο την τελευταία 5ετία;

8. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα του προληπτικού και κατασταλτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις προαναφερόμενες συμβάσεις;

9. Προτίθενται να καταργήσουν άμεσα το επικίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον άρθρο 43 του Νόμου 4058/2012;

10. Προτίθενται να ζητήσουν πλήρη έλεγχο της υπόθεσης αυτής από αρμόδιες δημόσιες αρχές και να καταθέσουν τα πορίσματά τους στην Βουλή;


..........................................................

3ο κείμενο:

Κολοσσιαίο σκάνδαλο αποκάλυψε ο ΥΕΘΑ Π.Καμμένος: "Πλαστογράφησαν την υπογραφή του Δ.Αβραμόπουλου για να αρπάξουν προμήθεια εκατομμυρίων"!


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ 


20/02/15

Eνα σκάνδαλο "πέραν φάσης φαντασίας" στο οποίο πλαστογραφήθκε η υπογραφή του πρώην υπουργού Εθνικής Αμυνας και νυν Επιτρόπου Εσωτερικής Ασφάλειας της ΕΕ, Δημήτρη Αβραμόπουλου το οποίος είχε καταγγείλει το defencenet.gr, επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος.

Πρόκειται για μια χονδροειδή πλαστογράφηση όχι μόνο της υπογραφής αλλά ολόκληρου του υπουργικού εγγράφου προκειμένου να αλλάξουν οι διαδικασίες επιλογής αναδόχου στον τομέα των εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης και αντί να εκτελεστεί η διαδικασία του διαγωνισμού από το ελληνικό δημόσιο να εκτελεστεί από τη ΝΑΤΟϊκή υπηρεσία NAMSA και να επιλεγούν μέχρι και τουρκικές εταιρείες για την ελληνική δασοπυρόσβεση!

Δηλαδή με μία "καραμπινάτη" πλαστογραφίας, άλλαξε από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, ολόκληρο το κανονιστικό πλαίσιο επιλογής αναδόχου και φτάσαμε στο σημείο να ανατεθεί αρχικά σε τουρκική εταιρεία η εναέρια πυροσβεση στην χώρα!

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος μιλώντας προς τους δημοσιογράφους είπε για το θέμα επί λέξει: 


"Ξέρουμε τι έχει συμβεί και πώς στήθηκε η κομπίνα. Πρόκειται περί κακουργηματικής πλαστογραφίας με ζημία σε βάρος του δημοσίου και υπονόμευση της εθνικής ασφάλειας. 

Αυτό που έγινε δεν τιμά κανέναν και προκάλεσαν τεράστια ζημιά σε ελληνική εταιρεία που απώλεσε το έργο σε βάρος ... τουρκικής"!

Το υπουργικό έγγραφο που πλαστογραφήθηκε φέρει την (επίσης πλαστή) υπογραφή του (τότε) υπουργού Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου με ημερομηνία 24 Ιανουαρίου 2012.

Στο πλαστό έγγραφο υποτίθεται ότι ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος για λογαριασμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας δήλωνε ότι παραιτείται από το δικαίωμα να έχει λόγο στην επιλογή της αναδόχου εταιρείας (που γινόταν πάντα από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης κι Προστασίας του Πολίτης) και ενέκρινε να ανατεθει στην "εν πολλαίς αμαρτίαιες περιπεσούσα" ΝΑΤΟϊκή υπηρεσία NAMSA η διαγωνιστική διαδικασία για την εναέρια πυρόσβεση στην Ελλάδα!

Στο έγγραφο (αυτό που δημοσιεύουμε) οι πλαστογράφοι χρησιμοποίησαν την γραμματοσειρά των επίσημων προσκλήσεων που απευθύνονται σε εκδηλώσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (!) και από εκεί πήραν και την υπογραφή του Δ.Αβραμόπουλου και το έστειλαν κατ'αρχήν στην NAMSA ως βασικό υπηρεσιακό έγγραφο μετακύλισης της ευθύνης επιλογής του ιδιωτικού φορέα αεροπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια στην ΝΑΤΟϊκή υπηρεσία.

Και κατ'αυτόν τον τρόπο το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και κυρίως ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Δ.Αβραμόπουλος, (υποτίθεαι ότι...) έδιναν επισήμως το έργο της εναέριας δασοπυρόσβεσης, την πλήρη εκχώρηση της ενδοεπικοινωνίας του υπουργείου σε (άγνωστους!) τρίτους και την παράδοση κάθε στρατιωτικού και λιμενικού μέσου, σε ιδιώτες μη ελεγχόμενους από το ελληνικό κράτος.

Κανονικά η NAMSA το εν λόγω έγγραφο που εκτός των άλλων στερείται ακόμα και αριθμού πρωτοκόλλου, ειδικού κωδικού και υπηρεσίας καταχώρισής του, θα έπρεπε να το επιστρέψει αυθημερόν και να υπάρξει επιβεβαίωση της πρόθεσης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του τότε υπουργού Δ.Αβραμόπουλου.

Αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη προφανώς επειδή και η ίδια η NAMSA όζεικαι το "μαγαζάκι" που έχει στηθεί εκεί μέσα ήταν σε απόλυτη συνεργασία με τους πλαστογράφους.

Το θέμα είναι ότι βάσει της πλαστής εποστολής (η οποία είχε κινηθεί αποκλειστικά μεταξύ NAMSA και υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, επί υπουργείας Χ.Παπουτσή και των υφυπουργών Μ.Όθωνος και Μ.Οικονόμου), η διαδικασία άλλαξε, μια τουρκική εταιρεία ανέλαβε την εναέρια πυρόσβεση και μόνο όταν τέθηκαν από τον Τύπο ερωτηματικά για την εξέλιξη αυτή προκλήθηκαν οι πρώτες αντιδράσεις, από ίδιο του υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τον Δ.Αβραμόπουλο, ο οποίος μέχρι τότε αγνούσε το τι συνέβαινε και το γεγονός όταν είχε πλαστογραφηθεί ολόκληρο έγγραφο με την υπογραφή του υπουργού Εθνικής Άμυνας!

Ως αποτέλεσμα ήταν να κινηθεί άμεσα διερεύνηση της υπόθεσης και να ζητηθεί η απόρριψη της επιλογής της τουρκικής εταιρείας.

Λόγω εκλογών άλλαξε τον Απρίλιο η κυβέρνηση και υπηρεσιακός υπουργός Εθνικής Άμυνας ορίστηκε ο στρατηγός και επίτιμος Α/ΓΕΣ Φ.Φράγκος, ο οποίος εν μία νυκτί τελείωσε το ζήτημα, ως προς την τουρκική εταιρεία, αλλά όχι ως προς την αλλαγή του διαδικαστικού πλαισίου, αφού είχε "αποφασίσει" για αυτό ο πρώην υπουργός Δ.Αβραμόπουλος, όπως του απαντήθηκε από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και μάλιστα του τέθηκε υπ'όψιν η πλαστή επιστολή!.

Η κατάληξη μετά την ματαίωση ανάληψης του έργου από την τουρκική εταιρεία και αφού με το πλαστό έγγραφο η NAMSA ανέλαβε την διαδικασία, ήταν να κερδίσει την αεροπυρόσβεση (ή το μεγαλύτερο μέρος του έργου) με τις γνωστές "ταχυδακτυλουργίες" της NAMSA, μια καναδέζικη εαιρεία η Skylink, η οποία στην πορεία ... πτώχευσε! 


Τα καταστροφικά αποτελέσματα των περσινών πυρκαγιών στην Χίο και αλλού, άλλωστε δείχνουν και το ορθόν της επιλογής...

Σε ερώτηση του defencenet.gr στον υπουργό Εξωτερικών Δ.Αβραμόπουλο για το όλο ζήτημα και την πλαστή επιστολή η απάντηση ήταν απόλυτη: 


"Ουδέποτε ο Δ.Αβραμόπουλς ως υπουργός Εθνικής Άμυνας συνέταξε και πολύ περισσότερο απέστειλε στη NAMSA τέτοια επιστολή".

Και στενός συνεργάτης του υπουγού Εξωτερικών, μιλώντας εξ ονοματος του ΥΠΕΞ μας τόνισε επί λέξει "Είναι άξιο απορίας πως, παρά το γεγονός ότι αποκαλύφθηκε η πλαστογραφία, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης συνέχισε την διαδικασία σα να μην συνέβαινε τίποτα"!

Φαίνεται ότι ήταν τα τελευταία έργα και ημέρες του μηχανισμού του ΠΑΣΟΚ στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης. 


Είναι βέβαιο ότι ακόμα και ο νυν υπουργός Ν.Δένδιας αγνοεί την μηχανή που έχει στηθεί και είχε ως αποτέλεσμα την μεν υπερσκοστολόγηση του έργου κατά 4,5 εκατ. ευρώ, αλλά και την παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας σε ότι αφορά το επίπεδο λήψης απόφασης σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.

Τώρα τον λόγο έχει ο εισαγγελέας, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος...

http://www.pronews.gr